Mobilhjälp!

Masqueradee

Trådstartare
Min iPhone 3GS börjar sakta men säkert ge upp efter snart 5 år i min ägo :arghh:
Jag är en sådan person som inte gärna köper nytt om det gamla inte är helt trasig, men nu har jag mest lust att kasta telefonen i väggen för att den är så långsam (det släpps ju exempelvis inte ens uppdateringar till 3GS längre) och vissa appar funkar knappt eller stängs ned 2-3 gånger innan jag kan använda den..
Därför har jag börjat se mig om efter en ny telefon och här skulle jag behöva er hjälp. Jag har redan bestämt mig för vilket märke på telefon jag ska köpa (iPhone), men jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska köpa, om ni förstår vad jag menar:angel:
Här är de alternativ jag väljer mellan:
1) Köpa en iPhone 6 (?) som kommer ut om ett par månader (tror jag i alla fall). Här har jag två alternativ. Antingen köper jag den kontant, en äckligt dyr engångssumma men sen är jag ju samtidigt "klar" med betalningen fort och jag kan (tror jag) behålla mitt nuvarande abonnemang som har en månadskostnad på ca 150:-. Eller så köper jag den på avbetalning, men när jag kollade på Telia's hemsida så kommer jag då få betala mellan 378:- och 578:- i månaden i över två år.
2) Köpa en iPhone 5, lite billigare men samtidigt om Apple har gör som de gjort tidigare så kommer jag ju ha större utbud av exempelvis tillbehör då den första och andra "utgåvan" av telefonen är ganska lika (3-3GS, 4-4s etc) om jag köper 6an. Här har jag också samma alternativ, kontant eller på avbetalning.

Grejen är att jag inte sitter på några direkta förmögenheter (:p) så skulle jag köpa telefonen kontant så påverkar det min ekonomi ganska grovt, men samtidigt vet jag inte vart jag befinner mig om typ ett år. Är jag aupair i USA så känner jag inte direkt för att sitta och betala 500:- i månaden för en telefon jag knappt kan använda :meh:, dessutom skulle det vara ganska skönt att få behålla månadskostnaden på 150:- och kanske kunna spara upp beloppet jag förlorar genom att köpa telefonen kontant.
Så, ska jag vänta tills 6an släpps och köpa en 5a som kanske sänks lite, köpa 6an (kontant eller avbetalning) eller ska jag helt enkelt vänta tills min nuvarande telefon dör helt och då få panik-köpa en?

Ahhhhh... Beslut, beslut :wtf:
 
Om iPhone 6 är som alla andra nyheter som Apple kommer med lär den ha lite barnsjukdomar första månaderna varför jag, som är grymt sugen, kommer vänta till senare i höst innan jag köper en. iPhone 5S kommer stå sig länge och som du säger kommer den sjunka lite i pris när sexan kommer. Dessutom kommer massor med Apple-nördar sälja sina iPhone 5S i toppskick när sexan kommer så om du kan tänka dig att köpa begagnat kan du göra ett riktigt klipp då.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ridit en häst i dryga halvåret nu. Inte vilken häst som helst, utan världens vackraste, peppigaste och mest mångsidiga bästa vän. En...
Svar
18
· Visningar
3 442
Senast: Lyrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp