Mobilt bredband för några dagars användning?

tanten

Trådstartare
Jag ska ut och resa ett par dagar.Det vore praktiskt att ha nät till plattan/datorn när jag sitter i bilen och vill se resvägar och sevärdheter. Min mobil är oanvändbar att surfa på. Det tar flera minuter att öppna en sida.

Försöker googla men har svårt att få någon reda i det. Inget jag vill beställa heller eftersom jag vill ha de på onsdag så helst över disk.

Vad blir billigast och hos vilket bolag? Simkort? dongel? Dagsavgift eller en månad?

Hjälp mig!

För det första så beror ditt utbud av operatörer på vart du ska, kolla täckningskartan. Välj sen operatören som ger dig mest datamängd för pengarna. Tidsperioden är mycket mindre viktig än antalet gigabyte, för det är det som tar slut.

För det andra så är det själva dongeln som är det dyraste om det bara gäller en vecka. Kan du sätta simkort i plattan är det smartast.

För det första så beror ditt utbud av operatörer på vart du ska, kolla täckningskartan. Välj sen operatören som ger dig mest datamängd för pengarna. Tidsperioden är mycket mindre viktig än antalet gigabyte, för det är det som tar slut.

För det andra så är det själva dongeln som är det dyraste om det bara gäller en vecka. Kan du sätta simkort i plattan är det smartast.
Borde vara enklaste att sätta in ett simkort.

Ska bara till Värmland och inte till obygden där, så något som är skapligt "normaltäckande"? Räknar med att bo civiliserat om nätterna så då kan jag kolla mail och buke ;). Vägar, matställen och sevärdheter tar inga gigantiska mängder men en del förstås.

Comviq har simkort som du laddar på som du vill utan abonemang. Laddningen gäller 30 dagar och du kan välja på 0,5; 3 eller 10 Gb för typ mellan 80 och 200 spänn. Klart överkomligt anser jag.

Annars googla på operatörerna om någon annan kam erbjuda bättre. Kontantkort borde de flesta ha.

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 059
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka