Mobilt bredband

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare SaraJon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 320
S

SaraJon

Vad finns det för alternativ egentligen om man vill ha mobilt abonnemang med fast månadsavgift. Någon som har ett bra abonnemang som kan rekommenderas? Jag söker alltså en variant där det inte är begränsat hur mycket man kan ladda ner, utan kan surfa hur mycket som helst för fast pris.

Det behövs ingen jättehastighet men så man ska kunna surfa hyfsat, typ se SVT play utan att det hackar (jag är inte så bra på vad det innebär in hastigheter ;))

Tips mottages tacksamt :)

Sv: Mobilt bredband

det finns ingen mobiltbredbandsleverantör som INTE har begränsning på nätet om du vill ha en fast månads avgift. Däremot varierar priserna och den max tillåtna trafiken mellan olika abbonemang, många erbjuder olika mängd data för olika summor.. däremot är det ingen som stänger av internet helt och hållet när max-volymen är uppnådd.. väljer du däremot löpande avgift per mb så får du alltid full fart.. men det blir jävligt dyrt..

sedan så ska du ju veta att teckningen är A&O för att det ska fungera.. det krävs bra mottagning för att öht vara drägligt med mobilt bredband..

jag mfl har haft mycket problem med att få internet-tv o sådant att fungera tillfredsställande på mobilt bredband inomhus.. på bil,buss och tåg är bara att glömma..

mobilt bredband är och bör enbart se som ett komplement/sista lösning.

det finns ingen mobiltbredbandsleverantör som INTE har begränsning på nätet om du vill ha en fast månads avgift. Däremot varierar priserna och den max tillåtna trafiken mellan olika abbonemang, många erbjuder olika mängd data för olika summor.. däremot är det ingen som stänger av internet helt och hållet när max-volymen är uppnådd.. väljer du däremot löpande avgift per mb så får du alltid full fart.. men det blir jävligt dyrt..

sedan så ska du ju veta att teckningen är A&O för att det ska fungera.. det krävs bra mottagning för att öht vara drägligt med mobilt bredband..

jag mfl har haft mycket problem med att få internet-tv o sådant att fungera tillfredsställande på mobilt bredband inomhus.. på bil,buss och tåg är bara att glömma..

Aha, är det så det är. Då får det bli fast bredband ändå, trodde jag skulle klara mig med bara mobilt, men på det hela ska jag ändå använda internet hemma mest. Tack för svaret!

det tycker jag är det bästa alternativet.. jag antar att du bara har adsl att välja på.. då kan du ju komma så billigt undan som 249kr/månad inkl fast telefoni (man måste ha fast telefon/betala nätavgift) om man ska ha internet via telefonuttaget.

Jag har Bredsbandsbolaget mobil bredband och får surfa utan begränsningar för fasta priset 199kr i månaden så visst finns det men det är också i dags läget det ända ( var i november jag tecknade mitt det kanske har tillkommit nått sen dess det vet jag inget om.)
Om det är värt det? Nje. Jag har inget annat val, hade jag haft andra möjligheter så hade jag inte valt mobilt bredband.

Nja, det beror på vilket behov man anser sig ha när det gäller hastighet, var man bor etc. Jag bor i utkanten på Göteborgs kommun och har normalt sett bra och stabil 3G-täckning. Jag har 3s mobila med fast månadsavgift på 199 kr och får då 20 GB i full fart. Jag har testat SVTPlay och 4:ans web-TV och tyckte att det funkade bra utan att hacka, men jag vet inte hur långt de 20 gigen räcker för sådan användning.

För fast bredband tror jag att jag bara kan ha Comhem som leverantör. Jag bor i ett "Comhem-hus" och har inte fast telefon. Comhem har jag tröttnat på för längesen vad gäller stabilitet i nätet, verklig hastighet, service och prispolitik.

du kan alltid skaffa adsl.. comhem förstår jag att man inte vill ha.. deras service är usel när det väl krånglar däremot..

20gb räcker inte långt om du ska titta på svt-play och liknande.. än sämre om man är fler som delar på internet.. det är ju långt ifrån alla som är ensamboende.. sedan så hatar jag att behöva ha den där dongeln i datorn (det finns datorer med inbyggt 3g-modem men det är windowsmaskiner, usch)..

Om jag ska skaffa adsl så måste jag ju ändå ha ett fast abonnemang hos Telia och fungerande telefonjack. Det första vill jag inte ha och det andra vet jag inte om jag har. Förra ägaren av lägenheten har gjort underliga saker med jacken.

Jag håller med dig om att 20 GB inte räcker långt om man ska titta på SVT-play ofta eller är flera i boendet.

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 047
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag måste skaffa mig ett bredbandsabonnemang inför kommande flytt. Jag har bott senaste åren i "comhem-hus" och före det haft ett mobilt...
Svar
13
· Visningar
1 032
Senast: _Taggis_
·
IT & mobiler Jag överväger att gå över från fast bredband till mobilt bredband, eftersom jag kan få det billigare och dessutom brukar köra...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka