Mobilt bredband?

lisette_

Trådstartare
Har nu vanligt bredband via telefon jack, men eftersom jag bor mitt ute i ingenstans så när det blåser så händer det ofta att ledningen går av och då sitter man ju utan.

Plus att vid åska pajar modemet hur lätt som helst..

så nu till min fråga vilket mobilt bredband tycker ni är bäst?

snabbast?
pris?
funkar det även om man bor som mig mitt ute i skogen?

/en som e trött på att bli utan internet varannan vecka...

Sv: Mobilt bredband?

jag har tre och det funkar kalasbra I MALMÖ,syrran har oxå tre men bor i ystad och visst funkar det men inte toppenbra..det funkar inte alls hos pojkvän som bor i (enligt mig ;) mörkaste småland) utanförlidhult men där har av andra sidan knappt telia ens täckning för mobilluren..men de enklaste är väl att ringa fråga och få nån garanati på att kunna lämna tillbaka det om det inte funkar

Hallå! Vi bor ju i samma håla! Vi har telia och det funkar för oss, har dock inte provat det under strömavbrott ännu.

Min mamma betalar 99 kr i månaden för sitt bor i arboga (mellan västerås och örebro) och de fungerr toppen!

ring o hör hur täckningen är där just du bor. Jag har 3 o är mkt nöjd.

Hallå! Vi bor ju i samma håla! Vi har telia och det funkar för oss, har dock inte provat det under strömavbrott ännu.

Datorn funkar ju inte ens under strömavbrott om det är en stationär.
Jag har Telia som fungerat nästan överallt. Surfade när jag o mamma åkte med häst Strömsholm- S-vall.

Till TS
Det funkar som mobil, sällan strömavbrott också lyckas stänga ner mobilmottagning. Tycker Telia funkar bäst eftersom täckningen är störst. Men pris och service är det ju en annan femma med :grin:

har du mott på telefon? mmb kör på samma nät som mobil. så fungerar det bra med mobil så fungerar mmb.

Ring och kolla med olika op vad de har för erbjudanden och om du har mott.

lycka till

har du mott på telefon? mmb kör på samma nät som mobil. så fungerar det bra med mobil så fungerar mmb.

Ring och kolla med olika op vad de har för erbjudanden och om du har mott.

lycka till
Mobilt bredband kräver 3G! Så det räcker inte med bra täckning på mobiltelefon.
PL

Jag har inga bra erfarenheter ifrån mobilt bb, alltid nått som glappar eller dålig mottagning, då har jag provat flera olika. Så jag rekomenderar det inte!

Det viktigaste är att du kollar upp så att det finns täckning för mobilt bredband där du bor.

Jag körde i lördags från Göteborg till Kalmar via Rv40, 31 & 125:an. Jag hade konstant mottagning med mitt 3-modem men ibland var det ruskigt segt

Jag har Tele2 och betalar 99 kr/månaden, surfar obegränsat. Kommer upp i 7,2Mbit/s. Har aldrig krånglat eller jo en gång, men det fixade dom snabbt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en kallblodstravare som jag älskar väldigt mkt! Han är en bra vän (om an något tjurig ibland) och hur go och snäll att hantera... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 522
Senast: ZaNdRoRiA
·
IT & mobiler Jag har efter mycket om och men bestämt mig för mobilt framför trådlöst bredband. Nu handlar problemet istället om vilken operatör...
Svar
15
· Visningar
1 321
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka