Mobiltelefonen vill inte ringa en viss person

Niyama

Trådstartare
Varje gång jag ska ringa en person kopplar den ned direkt, går inte fram en enda signal, jag ringer upp igen och då funkar det. Så är det varje gång. Alla andra funkar det att ringa på första försöket.

:confused: :confused: :confused:

Så jävla irriterande. Är det min telefon som är knäpp eller är det den jag försöker ringa?!

:D nej, vet att jag inte är det. Dessutom borde det väl inte funka på andra försöket då?

På min Iphone kan man ställa in mobilen på "nattläge" då man inte vill att samtalen ska gå fram MEN man kan ange att ett visst nummer ska kunna ringa ändå OM personen ringer två gånger direkt efter varandra. (Som en markering att det är ett mkt viktigt samtal.) Men om det skulle bero på detta skulle det alltså innebära att du alltid råkade ringa den personen när den hade "nattkopplat"... Fast det kanske finns andra liknande varianter där samtal nr 2 hanteras annorlunda än samtal nr 1?!

På min Iphone kan man ställa in mobilen på "nattläge" då man inte vill att samtalen ska gå fram MEN man kan ange att ett visst nummer ska kunna ringa ändå OM personen ringer två gånger direkt efter varandra. (Som en markering att det är ett mkt viktigt samtal.) Men om det skulle bero på detta skulle det alltså innebära att du alltid råkade ringa den personen när den hade "nattkopplat"... Fast det kanske finns andra liknande varianter där samtal nr 2 hanteras annorlunda än samtal nr 1?!
Tack! Visst inte att det finns en sån inställning, det är mycket möjligt att personen råkat ställa in det och har det så jämt :angel:

Den funktionen påverkar inte upp- och framkoppling av samtal utan enbart att ljudet tystas för första samtalet. Det syns som missat samtal sen och om du är vaken och ser det ringer kan du svara som vanligt.

/Nattjobbare, stenkoll på alla stör ej funktioner ;)

Tack! Visst inte att det finns en sån inställning, det är mycket möjligt att personen råkat ställa in det och har det så jämt :angel:

Som sagt den fungerar inte så. Ditt problem har jag dock ofta till ett visst nummer jag vet varken har några inställningar eller annat. Däremot sådär mottagning. Jag tror det beror på det (dvs hens telefon)

Den funktionen påverkar inte upp- och framkoppling av samtal utan enbart att ljudet tystas för första samtalet. Det syns som missat samtal sen och om du är vaken och ser det ringer kan du svara som vanligt.

/Nattjobbare, stenkoll på alla stör ej funktioner ;)
Nej det stämmer inte. Det syns att någon ringt ja, men för den som ringer upp tutar det upptaget.

http://www.99mac.se/artikel/8802-miniguide-bli-inte-stord-av-din-iphone

Till TS. Det går att sätta enskilda kontakter i "stör ej"-läge, be personen kolla om det är det som har hänt

Nej det stämmer inte. Det syns att någon ringt ja, men för den som ringer upp tutar det upptaget.

http://www.99mac.se/artikel/8802-miniguide-bli-inte-stord-av-din-iphone

Till TS. Det går att sätta enskilda kontakter i "stör ej"-läge, be personen kolla om det är det som har hänt

Nej det gör det inte med "stör ej" funktionen på min iPhone iaf? (Lät mamma provringa nyss) Samtalet tystas bara (vilket också är vad som påstås det ska göra). Mamma fick vanliga signaler. Tuta upptaget skulle ju vara idiotiskt eftersom då ringer folk garanterat upprepat?

Jag använder både stör ej, genomsläppning för vissa nummer samt släppt igenom de som attackringer (upprepat inom kort tidsrymd).

Stör ej är Går inte ha på vissa nummer utan då får man går in på den kontakten och välja bort ringsignal tex. (Däremot kan man undanta vissa kontakter från stör ej)

Däremot kan man blocka nummer, så de får upptaget. Den funktionen använder jag dock inte.

Tillägg: Kan ju dock inte svära på att det inte blir upptaget på andras eller ej ska det. Men blir inte det på min telefon. Det borde dock oavsett inte påverka uppkoppling mot numret?

Senast ändrad:
Nej det gör det inte med "stör ej" funktionen på min iPhone iaf? (Lät mamma provringa nyss) Samtalet tystas bara (vilket också är vad som påstås det ska göra). Mamma fick vanliga signaler. Tuta upptaget skulle ju vara idiotiskt eftersom då ringer folk garanterat upprepat?

Jag använder både stör ej, genomsläppning för vissa nummer samt släppt igenom de som attackringer (upprepat inom kort tidsrymd).

Stör ej är Går inte ha på vissa nummer utan då får man går in på den kontakten och välja bort ringsignal tex. (Däremot kan man undanta vissa kontakter från stör ej)

Däremot kan man blocka nummer, så de får upptaget. Den funktionen använder jag dock inte.

Tillägg: Kan ju dock inte svära på att det inte blir upptaget på andras eller ej ska det. Men blir inte det på min telefon. Det borde dock oavsett inte påverka uppkoppling mot numret?
Då funkar våra telefoner olika för jag kan sätta enskilda kontakter i "stör ej"-läge - har nämligen lyckats med det oavsiktligt och undrat varför jag inte får några notiser - och ringt personer med detta aktiverat utan att komma fram.

Edit: stör ej på enskilda kontakter gäller kanske bara sms? Det finns iaf en sån funktion.

Då funkar våra telefoner olika för jag kan sätta enskilda kontakter i "stör ej"-läge - har nämligen lyckats med det oavsiktligt och undrat varför jag inte får några notiser - och ringt personer med detta aktiverat utan att komma fram.

Hur då? Jag skulle tycka det vore super, bättre än sätta alla i stör ej och sen ta bort de som jag vill ska kunna nå mig. Så kommer du på hur du gör blir jag jättetacksam om du kan avslöja knepet =)

Men då måste jag gå in på kontakten och göra det genom att ändra ringsignalen på dem, via själva stör ej-funktionen kan jag bara undanta "favoriter" samt släppa igenom upprepade påringningar.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 505
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
752
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 197
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 259
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025