Mockinländare??

lagottoromagnolo

Trådstartare
Hejsan alla!
Jag var inne på atg.se och kikade på olika hästar+stammar. Fick se en häst som var varmblodig travare, mockinländare. Då undrar jag, vad är en mockinländare??:confused:
har aldrig hört detta ord förut. Tacksam för svar!:):bow:

Sv: Mockinländare??

Hm inte säker, men tror att antingen är det att fölet importerades med mamman, eller att fölet fanns i magen då mamman importerades...

Eller är jag helt ute å cyklar ni som kan?? ;)

Sv: Mockinländare??

En mockinländare är en häst som importeras till Sverige som föl tillsammans med sin mamma, före årsskiftet samma år som den är född.

Hästar som ligger i mammans mage när hon importeras kallas moderlivsimporter, men de kan bli svenskregistrerade precis som vanligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 928
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 380
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa... 2
Svar
36
· Visningar
3 737
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka