Webkit

Trådstartare
Det börjar bli dags att mocka bort allt bajs som tinat fram och jag har kollat på två olika maskiner som kan dras efter fyrhjuling. Vad finns det för för-och nackdelar med gödseldammsugare och skitmaskin? Någon som använt båda sorterna och kan rekommendera nån av dom?
 
Vi hyrde en sån stor skitdammsugare att ha efter fyrhjulingen ett år.

Plus:
Effektivt, bara att hålla röret över skiten så försvann det.

Minus:
Ganska kort slang så man fick flytta fyrhjulingen "hela tiden".
Själva behållaren blev full väldigt snabbt så man fick åka och tömma väldigt ofta.

Om hästarna har ett särskilt bajsställe så är den bra (bortsett från att den lär bli full direkt), men till utspridda högar så är det smidigare med kärra och grep tycker jag:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 257
Senast: SaraXX
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 567
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 044
Kropp & Själ Hur vet man vilken del av vården man skall kontakta? Går man alltid via VC? Har två (icke-akuta) ärenden jag behöver ta upp med vården...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp