Vitt hade jag räknat med 3 boxar/timme bara mockning och tagit 550kr inkl / timme. Så ca 180kr/box och dag.
Gör jag det snabbare utan att stressa ihjäl mig så kanske jag får in ytterligare en per timme.
Annars blir det ju inte nått över att leva av efter att skatt/arbetsgivaravgifter/socialavgifterer är betalda.
 
50 kr per gång är vad jag anser ett absolut minimum. Det sliter på kroppen att mocka så om dina kunder tycker att det är för mycket så kan dom ju göra det själva. Så anser jag. Höj direkt till det du anser är lämpligt och förklara att det inte lönar sig för dig att mocka gratis.
50kr - alla avg
500 kr i månaden är det alldeles för billigt?
hur får du det att gå runt med 16kr/dag innan skatt mm? Du får ca 8kr kvar när allt är betalat 😱
 
Spinner vidare. Man måste väl dessutom ha en liten buffert eftersom olika hästar är olika enkla att mocka åt? Vissa renliga hästar mockar man ju åt på nolltid, andra skitgrisar tar betydligt längre tid. Avgiften behöver ju vara så pass hög att det lönar sig även om man får ett gäng skitgrisar på halsen.
Visst vissa är värre men mockar man själv jämnt så blir boxen iallafall välmockad varje dag och det underlättar väsentligt. Är man stallansvarig och har lite olika storlekar på box/häst så kan flytta om och kanske få krångelhästen att fungera bajsbättre i boxen.
 
Visst vissa är värre men mockar man själv jämnt så blir boxen iallafall välmockad varje dag och det underlättar väsentligt. Är man stallansvarig och har lite olika storlekar på box/häst så kan flytta om och kanske få krångelhästen att fungera bajsbättre i boxen.
Ja men det finns ju gott om hästar som är stökiga även om man mockar noga varje dag.
 
Ja men det finns ju gott om hästar som är stökiga även om man mockar noga varje dag.
Jo det beror ju på motion och utetid också men nog finns det hästägare som inte låter medryttare mocka så en del stallägaren vill nog hellre mocka själv också. Tror jag. Jag talar nog för mig själv och mina stackars medryttare. Trist att tycka att folk mockar dåligt. Om man inte vill lära upp dem som jag gör med vissa så är det smidigare att mocka själv.
 
Jo det beror ju på motion och utetid också men nog finns det hästägare som inte låter medryttare mocka så en del stallägaren vill nog hellre mocka själv också. Tror jag. Jag talar nog för mig själv och mina stackars medryttare. Trist att tycka att folk mockar dåligt. Om man inte vill lära upp dem som jag gör med vissa så är det smidigare att mocka själv.
Ja alltså, jag fattar vad du menar. Jag är själv en sån som alltid vill mocka själv. Det har hänt några gånger att någon stallkompis haft tid över och typ skrivit i vår facebookgrupp "idag har jag mockat åt alla hästar i stallet!", alla andra bara "åhhh så himla snäll du är!" medan jag svär lite inombords och hoppas att personen aldrig mer kommer göra om det :laugh: :angel:

Min häst tar det dock tid att mocka åt (och det går åt en hel del strö) även fast att jag mockar själv jättenoga varje dag. Hon tenderar att blanda runt mycket (tror det är när hon ska lägga sig ned på natten) och hon kissar dessutom bara i hagen på sommaren när det är ordentligt med gräs. Annars håller hon sig i hagen och kissar floder när hon kommer in..
 
Ja alltså, jag fattar vad du menar. Jag är själv en sån som alltid vill mocka själv. Det har hänt några gånger att någon stallkompis haft tid över och typ skrivit i vår facebookgrupp "idag har jag mockat åt alla hästar i stallet!", alla andra bara "åhhh så himla snäll du är!" medan jag svär lite inombords och hoppas att personen aldrig mer kommer göra om det :laugh: :angel:

Min häst tar det dock tid att mocka åt (och det går åt en hel del strö) även fast att jag mockar själv jättenoga varje dag. Hon tenderar att blanda runt mycket (tror det är när hon ska lägga sig ned på natten) och hon kissar dessutom bara i hagen på sommaren när det är ordentligt med gräs. Annars håller hon sig i hagen och kissar floder när hon kommer in..
Min gamla häst var likadan, han vägrade att kissa om det var risk för att det stänkte på benen. När vi hade en storbal med halm i hagen så kissade han ute, i halmen som de andra åt av... Kan du kanske göra en kisshörna med halm/spån i hagen åt din häst?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 779
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
629
Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
624
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 589
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp