Mode i hästvärlden?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Crazy Deluxe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 131
C

Crazy Deluxe

Vad är just nu inne och trendriktigt vad det gäller utrustning och färger?

Länka gärna, vill ha tips till min blogg :)

Sv: Mode i hästvärlden?

att ha stilrena grejer är väl alltid "mode" annars snyggt om inte annat.

Jag är inte säker..men intrycket jag fått är att det dels kommer en klassisk trend (Snyggt och stilrent, rutor, quilt osv) och dels en lite sportigare, häftigare trend, lite mer vågade ridsportsprylar. Så malins nya designade ridstövlar!:idea:

Rosa får nog klassas som årets trendigaste färg. I alla fall utefter det jag sett.

V-formade pannband och swarowskikristaller (stavas?) är det som gäller på "pannbandsfronten".

Annars är det väl som vanligt- stilrent och propert som gäller.

Tycker inte det finns ngt direkt mode i hästvärlden så som det finns mode för människor. Jag klär inte "upp mig" i stallet. Har min vanliga ridbyxor, inget superfint märke men sköna o rätt så snygg och inte snordyra. Rider med en gamal t-shirt eller linne eller dyl. Matchning skiter jag fullständigt i. Det ska funka o rida med och även om inte alla kan förstå det så går det fakiskt o rida min lika bra med svarta tyglar till brunt träns som om allt skulle ha samma färg. Tycker det är löjligt med folk som inte kan rida om allt inte matchar:crazy: Jag har vart ute o tävlat i över ett år nu med min "nya häst" och har haft lite blandad färg på läderutrustning. Får inte sämre resultat för det.
Men om det ska vara ngt som verkar komma mer och mer i år är det väll dom där V-formad panbanden och okej, det e la snyggt men inte överdrivet fint. Går minst lika bra men ett vanligt.
Ne, i hästvärlden har alla sitt eget mode, det intrycket har jag fått iafa.

Instämmer det var mycket rosa i höstens kataloger.
Sedan har jag även hört att orange skall vara på G..
Vi får se om detta kommer.

Sedan efter vad jag kunnat se skall man nu färgmatcha allt och då menar jag allt..
Från täcken på hästen till jacka och ridbyxor till ryktbox.
Lägger in några bilder på hur det kan se ut..
Först matcha grimma, grimskaft , täcke i grått/rosa med jacka, ribyxor och handskar i rosa och grått.
rosa%20eq.jpg

Komplettera med benskydd i grått med rosa fluff
norton%20fluff_small.jpg

Nu har jag inte bilder på allt men detta "kit" kan kompletteras med matchande schabrak och ryktlåda i just det grå-rosa
mvh El

Strass har funnits ett tag men börjar nu mer och mer komma hit..
Strass på pannband har vi sedan kommer det allt mer strass eller vad sägs om följande
Strass på schabrak i olika former allt vanligare
Strass"märken" i olika hästmotiv som du kan fästa på allt i möjligt. Exempelvis på hinkar, mobiltelefonen m.m
Strass i i olika hästmotiv att ha som mobilsmycke.

Sedan finns det även en form av "hästsmyckning" du själv kan fästa på olika läderprodukter.
Exempelvis dekorera ditt träns eller din grimma.
mvh El

Ojdå, har man blivit het utan att veta om det. Jag som vuxen dressyrryttare har precis skaffat ett orange schabrak som matchar min orange fleecetröja. Till det mörkgrå byxor och handskar och en gul häst :o . Jag fick helt enkelt ett ryck och kände för något annat än det tråkigt diskreta och klassiska, dessutom får jag lite golfkänsla ibland när det gäller dressyr :angel: .

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 743
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 309
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka