• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaHeikne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 140
C

CeciliaHeikne

något som ni anséer vara "mode" nu inom utrustning.
något ni tycker är fult resp. snyggt
något ni gärna undviker/något som står högt upp på inköpslistan?

:D

Sv: mode

Jag undviker remontnosgrimmor... :angel:

Det är nog det fulaste jag vet. :p

Och det ska vara naturfärger, beige, creme, brunt, grönt, inga skrikiga röda eller oranga saker.. huvva... :crazy:

Remontgrimmor är FINA på mindre hästar med sött ponnylikt huvud. Jag har det på min nordis och hon är jättefin i det.
De är dock apfula på häst med långa, konvexa huvuden.. :crazy: Bättre med typ pullar på en sån häst, som ramar in huvudet mer.

Vet inte vad som är mode, men jag tycker inte heller om skrikiga äckliga färger. Natur och enkla färger ska det vara. Sen får det gärna komma till en liten färgklick här och var, men inte för mkt.. :p

Senast ändrad av en moderator:

jag själv har hammnat i en "dyrt och diskret" period

sen är jag allt lite svag för Rg shabrak och golden stripe filtar :love:

Ja islandshästar kan ha remont... ;) Nordis ser ju nästan ut som en isis i ansiktet, brett huvud med massa lugg. Men på halvbloden ser det bara för hemskt ut, isär om dom har lite längre huvud. :eek:

Det där nya med "flikar" nertill på schabraken var nog det fulaste jag sett :eek:

*huvva*

Annars tycker jag att stilren och väl genomtänkt utrustning är fint.

Där har jag varit ett bra tag.... :angel: Men har sadlat om från hopp till dressyr, så lindor är väldigt inne hos mig nu, till hästens stora förtjusning (dom är ju så mjuka och sköna att lägga huvudet intill, och så verkar det som han tycker det är snyggt, haha).

Golden Stripe har ja haft så himla många år så det känns bara gammalt tycker jag. :p Men har den ju om det är kallt.

Riktigt breeeeda nosgrimmor står högt här nu. Ska iväg på mässa på fredag, då ska det shoppas! :)

finns inget som går upp emot en fet nosgrimma i dressyren alltså..

:D

går klockan på buke fel eller är det min dator, eller har det varit dags att ställa om klockan till vinter tid? :confused:

(snurrig)

Det är väl ganska "mode" att skaffa utrustning, som man inte behöver, för att det är snyggt.
Det är vad jag har upplevt på senaste tiden i alla fall.

Jag tycker att stilrent och välputsat fungerar i alla väder.
Det är inte såå mkt grejer på hästarna längre som det var bara för ett tag sen.
Förbyglar som inte behövs osv.

Rosa o ljusblått verkar vara ute likaså disneyschabrak bland barn.

Jag tycker att hjälmarna med sån där grå ventilations-grej i pannan är superfula (och de är tydligen "inne") - ändå har jag en själv eftersom jag tycker om funktionen (dvs ventilation)...

Annat som är fult är de där pullarnosgrimmorna som är väldigt X-formade och går högt upp på hästens kinder...

Igår när jag red lektion för första gången på väldigt länge hade nästan alla ridskolehästarna remontnosgrimmor. Privathästarna hade tjocka fårskinnspaddar under allt, sadeln, nosgrimman, sadelgjorden.
Det såg lite överdrivet ut :angel:
Det har väl iochförsig varit modernt ganska länge nu!
// Rocketmin, som tycker fårskinn är jobbigt att tvätta och har en häst som tror han ska kvävas om han har remontnosgrimma på :angel:

Inne: att matcha! Och stilrena grejer, snygga passpoaler, broderat, färger som grönt, brunt, blått, cremé. Lite mer klassiskt.

Ute: pasteller, "söta tryck", krimskrams, plastträns, PLAST ÖVERHUVUDTAGET, brunt läder som är orange.

Och sen är för mycket LUDD så fult. Okej, jag rider alltid med fårskinnspad men det är ju snyggt och fyller en funktion :angel: . Och ena hästen går med Eskadrons luddiga skydd i hoppningen. Lite (läs: lite) ludd under pullargrimman är väl gränsfall. Men att ha nackludd, nosludd, ludd på förbygeln, ludd på sadelgjorden, ludd överallt så att man knappt ser hästen. Det är fuuult och går fetbort.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 588
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Valp 2025