• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 005
O

overtyre

Vad är mode inom ridsporten för tillfället? För det måste väl finnas här också? :angel:

Vilka färger är inne och vilka är ute. Vilka märken ska man ha och hur ska hästen se ut? :D

Sv: Mode...

Menar ni att det inte finns något mode inom hästvärlden? :eek:

Själv tycker jag mig ha märkt att rosa :love: och andra färgstarka färger är lite av en fluga nu. Likaså söta mönster på täcken och schabrak. Se exempelvis Hööks som har massor utav det, likaså Horze. Och jag har t.o.m sett ett rosa Isabell Werth schabrak! :D

jo de e klart det finns mode.. men jag är inte rätt person att uttala mej om detta då jag inte är mycke för hästmode ;)

I min värld är iaf INTE rosa inne.... :crazy: Är ju mer naturfärgar, beige, brunt, olivgrönt...

Klassiskt är alltid inne tycker jag.

jag håller med centaur att naturfärger och liknande är "inne"
sen tycker jag att många hoppryttare har antingen tabaccofärgad sadel och svart träns ellet tvärt om.

Självklart är naturfärger och stilrent alltid "mode", men jag tänkte om det kanske finns något utmärkande hos ridsaker-tillverkarna i år. Är köäderna extra grälliga och dylikt... :idea:

Centaur skrev:
...

Klassiskt är alltid inne tycker jag.

:bow:
Så sant som det är sagt. Det klassiska är ju alltid inne för människor också, modet svänger mindre för hästutrustning och ryttarutrustning än tex vardagskläder.

Vill själv ha på mig brunt, grönt och blått. Men hästen får gärna sätta på sig äppelgrönt eller rosa. Men jag är då fortfarande ganska barnslig! :love: :bump: :banana:

overtyre skrev:
Vad är mode inom ridsporten för tillfället? För det måste väl finnas här också? :angel:

Vilka färger är inne och vilka är ute. Vilka märken ska man ha och hur ska hästen se ut? :D

Massa tabaccofärgade läderremmar!:idea:

Hm... Det har jag nog märkt vid närmare eftertanke. Men gäller inte det bara hoppningen?

Va i hästaffären idag, tycker detsamma det klassiska inom färger. Sen såg jag att det tydligen är mode med hm vad var det typ nånting och jeans ska man tydligen även ha i rid sammanhang. Och sen är det tabacco färgat som gäller inom läder grejer. ;)

Liknande trådar

Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
929
R
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 237
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka