Bukefalos 28 år!

Moderatorer? Hallååå :)

F

Felizhia Hansen

Hej hej!

Jag hade gärna velat ha reda på vilka moderatorerna är samt varför de inte ger varningar el liknande (vet inte hur ordningen är på detta forumet) när folk ger sig på andra.

/Felizhia :)
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Felizhia Hansen skrev:
Hej hej!

Jag hade gärna velat ha reda på vilka moderatorerna är samt varför de inte ger varningar el liknande (vet inte hur ordningen är på detta forumet) när folk ger sig på andra.

/Felizhia :)

För det första så måste ju moderatorn SE att det händer, och de sitter ju inte här hela tiden.Sen anser de såvitt jag vet att man får tåla en del. Men visst plockar de bort både trådar och inlägg om det går för långt.
Anmäl de inlägg som du anser är kränkande, så är det väl en god bit på väg...
Nu är det ju ännu enklare att göra detta, det finns ju till och med en "direktknapp" för det.
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

'direktknapp' för anmälan fanns förut också. Då hette den 'meddela moderator'
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Ylva skrev:
'direktknapp' för anmälan fanns förut också. Då hette den 'meddela moderator'

Säkert? OK, den måste jag missat...
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Jag ser att du är ganska ny användare här på forumet. Ditt användarenamn är i alla fall registrerad i augusti 2004. Jag vet mig att det brukar ta ett tag för nya användare att komma in i jargongen och lär sig var gränserna går.

Klickar du överst där det står "Övriga" ser du vilka som moderatorer i de "övriga" forumen.
(Så här ser raden ut: Bukefalos > Forum & chatt > Övriga > Bukefalos-hjälp )
Sedan får du göra likadant för alla undergrupperna.

/Soapbubble
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Det gör det nu med, under användarens namn, bild och det så finns det en liten "varningsskylt". Det är en "rapportera inlägg"s-knapp.
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Ja, jag vet att den finns nu också, jag svarade Lejonflickan som trodde det var en ny funktion.
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Ahh, sorry....... jag läste lite slarvigt....... skyller på trötthet eller nåt. Trodde du ville ha den funktionen nu, för att den fanns förut.

*Prosit virrpanna idag*
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Felizhia Hansen skrev:
Hej hej!

Jag hade gärna velat ha reda på vilka moderatorerna är samt varför de inte ger varningar el liknande (vet inte hur ordningen är på detta forumet) när folk ger sig på andra.

/Felizhia :)


Tror inte de ger några varningar, iaf inte vad jag har märkt... Däremot låser eller tar bort trådar, och (nu vet inte jag om moderatorerna kan eller om Gunnar är den enda som får göra det) användare som inte sköter sig kan stängas av men då tror jag att man får en varning innan.
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Gränsen för vad påhopp är tolkas olika beroende på vilken användare som utsätts, i dom flesta fall brukar nog den som blir påhoppad meddela moderatorn väldigt snabbt och tråden tas bort.
I många fall är tom moderatorn med och trackar ner användare :angel:

Jag skulle vilja säga att så länge inte personen som blir påhoppad meddelar sig till moderatorn så kan tråden eller inläggen få ligga kvar.Vissa tål mer skit än andra gör liksom vissa ger mer skit än andra gör och då får man oxå tåla en del.

Så fort den påhoppade personen meddelar sig till moderatorn tycker jag att h*n skall ta bort tråden ögonaböj men inte i dom fallen där en person börjar hoppa på en annan och sedan blir påhoppad tillbaka, ger man sig in i leken får man leken tåla helt enkelt.
 
Sv: Moderatorer? Hallååå :)

Hej Felizhia,

precis som soapbubble säger: klickar du på "övriga" uppe på skärmen får du upp vilka forum som ingår i varje avdelning. Till höger i forumlistan ser du vem som är moderator på varje forum.

Ser du trådar/inlägg som behöver åtgärdas klickar du på "trafikmärket" i nedre vänstra hörnet på ett inlägg. Då får moderatorn ett meddelande och kan göra en bedömning av tråden. Det är inte säkert att den åtgärdas ändå, moderatorn kanske gör en annan bedömning än du gjorde.

Vill du ha bort din egen tråd får du använda trafikmärket igen. Men tycker inte moderatorn att tråden bryter mot reglerna tas den inte bort, detta för att trådskaparen ska tänka sig för. En tråd försvinner inte bara för att trådskaparen inte får de svar h*n vill ha.

Moderatorerna kan flytta/ta bort/låsa trådar/inlägg. Eller gå in i en tråd och uppmana deltagarna att skärpa sig. Avstängningar eller varningar om avstängningar ansvarar däremot enbart webmaster Gunnar för.

Och reglerna, slutligen, hittar du längst ner på skärmsidan. Klicka på "forumregler".

mandalaki/moderator på Katt och Senior
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 335
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: valy
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 528
Senast: cewe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 431
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp