Bukefalos 28 år!

Modifiera rockard

E

Elviramax

Hej!
Fick för ett tag sedan köpt den här rockarden för en spottstyver, tänkte jag kunde använda den till inkörning av mitt sto. Som ni ser är skaklarna aldeles släta och den har använts med en travsele. Nu vill jag som första steg kunna använda denna rockard med en loksele, dvs med seltunga o selpinne. Och har bett maken svetsa dit "öglor". Men så slog det mig att, jag kanske vill kunna använda rockarden med en bröstsele i ett senare skede. Och då ska man väl inte ha en ögla? Så småningom ska rockarden förses med svängel och eventuellt även öglor för baksele.

Så nu samlar jag information inför den dagen när jag släpar rockarden till svetsen - eller tvärtom. Jag vill ha förslag på olika lösningar med öglor/pinnar/svängel så att rockarden blir så användbar som möjligt. Maken är svår i starten så det är bäst att få allt gjort på en gång :p

Nu hoppas jag bara att jag får in bilderna också...
 
Sv: Modifiera rockard

Asch... kan man bara peka till andra URL:er när det gäller bilder? Kan man inte downloada? Nån som vet?
 
Sv: Modifiera rockard

får du inte rätt på det får du gärna mejla mejla bilderna till min server så lägger jag ut dem.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Modifiera rockard

och jag ber om ursäkt, jag har fått skit på min dator så jag har bytt ner mig och kan inte använda min ftpserver just nu. Men du lyckades ju helt själv!
 
Sv: Modifiera rockard

Japp, vet hur det är. Rätt som det är fungerar ingenting som man tänkt sig. Fast tack för erbjudandet ändå :bow:

Har du några förslag/nåt tips/nåt du tycker jag bör tänka på?
 

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 174
Senast: Mezcal
·
Körning Jag har precis köpt en ny körhäst som är hur go och trevlig som helst. Han är dessvärre inte inkörd med linor osv som man brukar utan...
Svar
3
· Visningar
2 765
Senast: gadriel
·
Körning Som rubriken skvallrar om gäller mitt huvudbry denna kombination. Jag har en släde på låns hemma, ett ganska nätt hemmabygge som jag...
Svar
15
· Visningar
3 725
Senast: -Catherine-
·
Körning Vad ska jag tänka på? - era bästa råd och misstag ni gjort. Det är tänkt att inkörningen som jag jobbat långsamt med sedan i somras...
Svar
4
· Visningar
1 662
Senast: djezima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp