Bukefalos 28 år!

mögel på läder

Sv: mögel på läder

kl

medveten om att det är en gammal tråd med lånar den lite.

Min soffa (skinn) har tyvärr blivit fuktig på verandan i vinter och möglat tror ni tipsen fungerar på skinn också?? eller har ni ngt bättre tips?
 
Sv: mögel på läder

Har oxå problem med mögel på läder på somrarna. Nu i sommar försökte vi se till att ha elementet på om natten för att driva ut fukten men det hjälpte inte. Tog en dag och tvättade rent allt läder, doppade det i en hink med utspädd ättika (typ 1 del till 2 delar vatten), smörjde in och hängde upp. Visst höll sig möglet borta längre än vanligt men på de sakerna som inte används regelbundet har det kommit tillbaka igen efter bara 3 v... :( Så här är det varje sommar, man blir ju tokig på det...
 

Liknande trådar

Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 041
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: Zacci
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp