Mögligt läder!

Russis

Trådstartare
Har sett tidigare trådar om detta, men inte hittat svar på min fråga..

Vad är det för sorts ättika man ska använda till mögligt läder? Har hört/läst vit-ättika nånstans, men finns det verkligen vit-ättika? Har själv aldrig hört talas om det...
Det är mögliga träns jag har.. hur gör jag med dom? Kan jag blanda till ättika i en hink och lägga i tränsen där en stund, eller ska jag stryka på ättika på tränsen med en svamp?

Sv: Mögligt läder!

Det finns ju röd ättika så den genomskinliga är den "vita" :D

Jag har blandad 2/3 vatten och 1/3 (24%-ig) ättika i en hink och torkat av lädret men en svamp. Torka av överflöd med en trasa. Dagen efter brukar jag smörja med något balsam eller liknande. Tips är att använda hanskar för blandningen blir kanske stark.

Enklast är ju att du tar isär tränsen och tar varje del försig så det blir ordenligt rent från mögel och sporer

Sv: Mögligt läder!

Okej! Tack för hjälpen! Nu fattar jag vad som menas med vit ättika :D

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att... 2
Svar
21
· Visningar
2 008
Senast: kurakosz
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
582
Senast: Sel
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka