• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare GoddessOfLove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 635
Moll.
Åh, vilka minnen bara det ordet väcker....
Som jag saknar min Moll hoppsadel som stals när jag bodde i Göteborg 1988.
Moll sadlarna fanns på deen tiden som hoppmodell med "jätte"stora klossar både fram och bak.
Den senare hoppmodellen var nästan helt utan klossar.

Vet inte om den fanns som dressyrmodell.

Men den är mycket riktigt tysk och som jag minns det så var kvaliten då fullt i klass med Passiers.

Dom jag har sett har alla varit i naturfärgat läder som mörknat i takt med smörjning och användande.

Hur har du kommit i kontakt med dessa sadlar?
Jag har annonserat efter en sådan men inte fått några svar.

någon som inte minns att hon skrivit denna tråd :o

stallägaren har en sådan sadel som inte är andvänd på flera år som har lånat ur den till mej, eftersom jag bara har galoppsadeln som passar till min häst nu. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 909
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka