Monaco 602

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _Sascha_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 414

_Sascha_

Trådstartare
Ja nu är det såhär att min häst är efter honom (gjorde en tråd för några år sedan, men nu har min favorithäst blivit MIN häst). Vad jag förstår togs han ur avel, antagligen för att han inte lämnade så bra avkommor. Men jag vill veta MER är väldigt nyfiken på den här hästen och jag tycker det är otroligt svårt att hitta bilder på honom och information! Jag har sett den här standardbilden på honom men, finns det inte fler?
Någon som vet mellan vilka år han levde osv.. skulle vara intressant och höra om andra som har/har haft hästar efter honom.

Vill jättegärna se fler bilder på hästar som är efter honom, det kanske finns något halvsyskon kvar där ute till min häst?:D

Kan ju visa en bild på min pärla iallafall, hon är väldigt liten i storleken (ca 152) och hennes morfar är New Forest så hon är väldigt ponny-aktig. Född -92.

Bild tagen med mobilkamera :p och så har jag alldeles för långa läder:
http://i174.photobucket.com/albums/w118/_sascha_/hopp1.jpg

Tävling
http://i174.photobucket.com/albums/w118/_sascha_/Manillaojag.jpg

Helkropp
http://i174.photobucket.com/albums/w118/_sascha_/Manilla1.jpg

Huvudbild, dock 3 år gammal:p
http://i174.photobucket.com/albums/w118/_sascha_/manilla.jpg

Har inga bra bilder på den här datorn men nu vill jag se era hästar och höra mer om den här hingsten :D

Sv: Monaco 602

Monaco 602
Född 1976 hos Göran Stenström, Strängnäs
Tillhörig (Flyinge. Inköpt som föl)
Hingst, fux, bläs, 4 vtff, 165-22 cm
9-8-7-8-8=40p (6,5 år). Pr. AB.

Utlåtande: "Elegant och storlinjerad med god resning, välliggande bog och sadelläge. Bra leder men något knipt och intåad fram. Mycket goda rörelser i såväl skritt som trav."
Ur avel 1992.
Bruksprov:
3,5 år (4,5 år). Gång 667 (857), Hopp (6,0)=(12,67).

Ur avel 1992.
Bruksprov:

Någon som kan svara på om det är bra "siffror"? Är absolut inte bra på hingst siffror:o

Vad betyder 162-22 cm? (förstår ju att det första är mkh men -22?)

Monaco 602
Född 1976 hos Göran Stenström, Strängnäs
Tillhörig (Flyinge. Inköpt som föl)

Utlåtande: "Elegant och storlinjerad med god resning, välliggande bog och sadelläge. Bra leder men något knipt och intåad fram. Mycket goda rörelser i såväl skritt som trav."
Ur avel 1992.
Bruksprov:

Men vilken skillnad på siffrorna! Att 88 motsvarar mkt goda rörelser förstår jag men 66 ?!:confused: Och att traven gick ner till 5 under ryttare? (för jag antar att det är de
siffrorna som syns inom parentes).

Siffrorna inom parentes är de han fick vid bruksprovet som 4,5-åring.
Siffrorna före parentesen fick han ett år innan.

Båda gångerna står siffrorna för rörelser under ryttare.

Monaco var min skolhingst när jag gick stallchefs utbildningen!!

//Tina

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 613
Senast: Stina12
·
Fritid Jag har en bild på min förra häst och mig som jag gillar så. Jag hade hästen i 20 år och han betyder väldigt mycket för mig då jag... 2
Svar
26
· Visningar
3 331
Senast: Eni
·
Gnägg Jag har hängt lite mer på Buke nu senaste veckorna då jag har en hel del fritid här i Australien men de senaste 3 åren har varit lite... 2
Svar
29
· Visningar
4 367
Senast: ameo
·
Gnägg Ja då och då kommer jag ihåg hur mycket jag brukade hänga här på buke! Efter att Vit fick somna in runt midsommar 2014 så sa jag upp mig...
Svar
8
· Visningar
1 904
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka