Bukefalos 28 år!

monster naglar neverending story

Gravinda

Trådstartare
mitt lilla monsters naglar växer som ogräs.
Hon måste vara en magisk kattunge typ klor som aldrig blir färdig klippta.
Hur ofta klipper ni klorna på era innekatter?
Jag behöver inte klippa vuxna katten lika ofta, som sagt är mycket som är underligt med mitt älskade lilla monster, men jag klipper alltså hennes naglar 2-3 gånger i veckan.
Och nu har jag minst 3 klor i låret igen :cool:
 
Sv: monster naglar neverending story

Vi klipper på lillmonstret lite då och då, men de blir vassa efter ett par dagar igen. Brukar vänt ett par veckor mellan varven, dvs när det börjar göra för ont :rofl:
 
Sv: monster naglar neverending story

haha men jag kan ju typ inte vänta mer än 2 dagar innan det blir blodvite igen:p
Tycker inte att hon klöser nå speciellt utan de bara kommer.
De kanske är självläkande? :o

Sen hjälper det ju inte att hon är en klokatt till skillnad från den andra, hon är liksom lite lat och använder klorna som broms tex när hon kommer fullrulle och hoppar upp i knät;)
 
Sv: monster naglar neverending story

Vi har aldrig klippt våran katts , han är inne & ute katt så ... :)
 
Sv: monster naglar neverending story

Har han en klösbräda att fila klorna på?
Jag klipper klorna på mina innekatter ganska sällan, ca varannan månad eller så. Klipper i princip aldrig baktassarnas klor då de alltid är korta och trubbiga, vet inte varför det är så.
 
Sv: monster naglar neverending story

De har en pelare och en bräda att klösa på, och det gör de ett par gånger om dagen. De är rätt jämna med det, men ändå är det lillan som får de sylvassa naglarna. Hon är en fantastisk liten varelse, men jag undrar nästan om det är 100% katt i henne :p

Hennes kropp påminner om en tax, korta ben och lång rygg.
Hon har toffsar på öronen och fläckar, som ett lodjur.
Och klor och psyke som en amur tiger.
(sen är hon tjatig som en 4årig människa i en godisbutik):D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hur ofta klipper ni klorna på era katter? Kanske specifikt innekatter då, fast vi brukade noppa tipparna på vissa av stallkattena också...
2
Svar
32
· Visningar
2 175
Senast: Asko
·
Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ...
2
Svar
24
· Visningar
4 847
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 060
Senast: Lilahnee
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 741
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp