Mönsterklippning

warg

Trådstartare
Ni som mönsterklipper era hästar - vad har ni för knep för att få det snyggt? Hur för ni över mönstret på hästen?

Sv: Mönsterklippning

Jag ritar med märkpenna om jag känner att behov finns. Bra klippmaskin och stadig hand är väl det viktigaste.

Och så tålamod. :)

stripes_by_tarjeis-d30jxzj.jpg

c5213ea7876f977296ee390294eeaa95.jpg

skriver för att hitta tråden igen! ska bli intressant att få höra allas knep ( och bilder) :D

Kl.
Någon som gjort ngn snygg klippning fram på hästen? Min pålle helklipps inte utan klipper bara hals, bog o bringa ( om hon inte helt plötsligt skulle få behov av mer) o skulle vara kul med tips på snygga såna klippningar eller mönster som man kan ha där, kanske på bogen eller så :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Behöver era tips på att hantera att man blir utfryst av en kollega. Finns det något snyggt sätt man kan ta det med kollegan eller göra... 2
Svar
21
· Visningar
2 097
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
1 941
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 888
Senast: Edla
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Mary_Oh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka