Montekvalad-hur länge?

Badankan

Trådstartare
Har kusen som gick ett gdk montekval för ett par år sen. Har sen aldrig startat i monte men fortsatt tävla för vagn. Så då är frågan: är det som ett vanligt kval att de måste finnas gdk montelopp inom 8 mån eller räcker det med att det finns NÅGON gdk prestation inom 8 mån? Har läst reglementet men hittar inte vad som menas exakt.
Nån som vet???

Sv: Montekvalad-hur länge?

Jeg er ikke helt stø i det svenske reglementet, men det pleier jo å være temlig samkjørt mellom norge og sverige - og i norge holder det at hesten har gdk prestasjon innen de siste 8 mnd dersom den har gdk montéprøveløp (kvallop) fra tidligere.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 436
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
16 833
Senast: Jahaja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 071
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 761
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025