Montélopp

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jempan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 867
Status
Stängd för vidare inlägg.

Jempan

Trådstartare
utan licens o me avskriven häst, VART kan man hitta d!? Letat överallt o hittar inget...:cry:
Vill ju gärna starta min...nån som vet vart man kan tävla o va som krävs??

Sv: Montélopp

I och med att montén blivit rumsren så tror jag att du får svårt att hitta tävlingar där det är tillåtet att rida utan licens.

Förr fanns det lite lopp på bygdetrav och uppvisningslopp med lite hemmasnickrade regler men i och med att montén blivit "riktig" så tror jag att alla dina vägar är stängda.

Du kan inte åka till en riktig travbana och rida för skojs skull heller pga att försäkringarna inte gäller för hästar som inte står i träning.
(Tränaren ansvarar i det fallet för att den som kör/rider hästen är mogen för uppgiften)

Det du SKULLE kunna göra är väl att vända dig till Ridtravarföreningen och kolla om det är fler som är intresserade av monté som du.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 819
Senast: Bullen22
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 563
Senast: Idaw83
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 217
Senast: Cattis_E
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
379
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka