Montéutrustning...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare timmona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 341
T

timmona

Hejsan!
Är det någon som vet var man kan köpa montésadlar som är "lätta" som kan passa B-ponnyer? Jag är i stort behov av en just nu:crazy: Hoppas någon kan hjälpa mig...

Sv: Montéutrustning...

Vet inte var man kan få tag på såna här platta, gamla ponnysadlar, men en idé kan ju vara att kolla med galoppen, där de väl borde ha lätta ponnysadlar?

Jag känner en som köpte en monté sadel på grafströms... skickade efter den och den va komplett, inte så dyr, lätt och funkade fint att rida i, både till shettis och russ.. kolla deras hemsida, och ring å fråga.

På Hööks har dom en Ponnyputa, en brun platt bomlös. Den har fäste för förbygel och svanskappa, och jag vet massor som använder den som montésadel för ca A-C ponny! Den funkar superbra, den är väldigt lätt och passar utmärkt till monté!
Den är billig också, kostar bara 599 kr! Men den finns varken i internetbutiken eller katalogen, så ring närmaste butik och fråga om dom har nån inne, så slipper du åka i onödan (Vet inte om dom håller på att utgå i sortimentet eller nått :confused:)

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: MayGrace
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
546
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 598
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka