morgonköer i 08-land

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 3 499

ameo

Trådstartare
Moderator
Hur mycket köer är det på morgnar från Södertälje till Kista?
Om man ska vara i Kista absolut senast kl 9 (och gärna i god tid före), när bör man då vara i Södertäljetrakten för att inte fastna för länge i köer?

Sv: morgonköer i 08-land

Det är typ där dom börjar o slutar. Jag skulle åka via Enköping.
Räkna m stopp från Kungens kurva t Järva åtminstonde.

Man bör nog vara där senast 07. Jag hade definitivt föredragit att parkera där och ta pendeltåget som går direkt från Södertälje till Helenelund (800 m från Kista), det tar en timme, eller kanske åkt en bit till och sen parkerat tex i Flemingsberg och tagit pendeln därifrån. Köerna är inte roliga. Googla på infartsparkeringar om du vill undersöka det alternativet.

Jätteköer, speciellt om du ska vara framme lite innan 9. Om det var lite innan 7:30 skulle jag inte oroa mig normalt men i morse var det också en katastrof ;)

Det tog min kollega 1,5 timma Södertälje-Solna i morse och då kom hon till jobbet en bit innan 8 (och brukar vara på jobbet vid 7 tror jag, en vanlig dag den tiden brukar det ta 30 minuter ungefär. Senare är det nog hemskt.). Efter Solna åker man ju i alla fall åt rätt håll på E4 det brukar se ok ut... (från Kista till Solna är det parkering). Det var tre olyckor på Essingeleden.

Ska du tillbaka hem i femtiden så kan du räkna iskallt med att stå helt still mellan Kista och Solna (jag brukar snigla förbi i andra riktningen och betrakta parkeringen.)

Senast ändrad:

Jag hade nog inte åkt bil alls den vägen den tiden om det var möjligt. Pendel till Helenelund och en promenad på det. Men är bilen ett måste så ja, det tar nog två timmar vid den tiden. usch för den här jäkla stan

Det är typ där dom börjar o slutar. Jag skulle åka via Enköping.
Räkna m stopp från Kungens kurva t Järva åtminstonde.
Hur lång tid tar det att köra det hållet istället? Vilken väg kör man då, om man kommer söderifrån (Norrköping)
Minst 2 timmar om man väljer Essingeleden.
klarar man sig på det?
Man bör nog vara där senast 07. Jag hade definitivt föredragit att parkera där och ta pendeltåget som går direkt från Södertälje till Helenelund (800 m från Kista), det tar en timme, eller kanske åkt en bit till och sen parkerat tex i Flemingsberg och tagit pendeln därifrån. Köerna är inte roliga. Googla på infartsparkeringar om du vill undersöka det alternativet.
Nja, det är nog inte aktuellt då det är tre herrar som ska på kurs i Kista, inkl hotellboende nånstans i närheten.
Före 06:00 eller helst dagen innan.
Det är tvärtjockt vid den tiden.
Vi misstänker att det är det, så frågan är ju hur lång tid det tar att ta sig igenom smeten...

Ok, kollegan säger två timmar Södertälje Solna om man ska vara i Solna kl 9 och inte har otur (och otur finns ganska ofta i Stockholm). Då måste de åka kl 7. Då kan de lika gärna åka klockan 6 på morgonen och få det ganska trafiklungt.

(Solna ligger då där jag tror att morgonköerna brukar lätta lite åt det hållet, sedan kommer Kista (där köerna norrifrån-åt andra hållet, börjar om man har tur.))

Om de har på P4 kan de i alla fall höra om eländet samtidigt som de åker :)

Senast ändrad:

Vi misstänker att det är det, så frågan är ju hur lång tid det tar att ta sig igenom smeten...

Det kan man inte veta i förväg.
Några olyckor och det kan ta fram till efter kl 10:00 när de fått undan dem.
Så det är en chansning.

Man kan passera Essingeleden före 7 eller efter 9 och där emellan så vet man inte hur det går.
Jag brukar satsa på mellan 9-11.
Och aldrig på en måndag eller fredag.
Jag åker sträckan flera gånger i månaden mellan våra båda gårdar.

Åk Norrköping-Katrineholm-Flen-Strängnäs-Enköping-Kista i stället.
Det tar 30 min längre tid utan köer och en timme mindre i rusningstrafik.
Tänk dock på att sista biten ändå kan vara tjock.

Tack för alla svar!
De körde via Enköping och kom fram i tid.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 177
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 137
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 568
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband