mörkbrun häst??

snigelfarmor

Trådstartare
Hej, har ett I-landsproblem.. nu ska det inhandlas luva, lindor, schabrak och tävlingsklädsel i matchande färger. och jag hade tänkt ha vinrött. men nu ser jag att hästen blir mbrun på sommaren (svart på vintern) och det skär sig alldeles med den bruna selen. vad ska man ha för färg på en mbrun häst?

Nån som har bilder på mbruna hästar med "kläder"??
/jenny

Sv: mörkbrun häst??

Beige färg och Grå kör jag med.Helt klart urläckert!
Min Pålla ser likadan ut.

Hej! Jag har inga bilder, men de flesta färgerna brukar funka på en mbr. häst.. Men röd till brun utrustnig :eek:
Marinblått funkar ju alltid :) Eller vitt?

Vitt kan vara snyggt, men det är en så hiskerligt opraktisk färg. du måste tvätta minst 1 gång i veckan om du inte vill att hästen ska se ut som en uteliggare.. :rofl:

v_NiniZ_v skrev:
Vitt kan vara snyggt, men det är en så hiskerligt opraktisk färg. du måste tvätta minst 1 gång i veckan om du inte vill att hästen ska se ut som en uteliggare.. :rofl:
Nej Vitt är varken min eller hästens färg eftersom vi båda är skitungar! Men beige eller ljusgrönt..hm.. Jag tävlar körning kan jag ju säga. Och man får ha lite kul färger där.
Att mörkbruna skulle passa i allt håller jag inte med om. Jag föredrog när hon var svart, även om det är skönt att bli av med vinterfällen.

Donna ser inte alls ut som Robin Z, men färgen är likadan. ;)

/jenny

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle nog satsa på ganska neutrala färger som alltid funkar, egentligen oavsett hästens färg. Vitt, svart, cremefärgat och beigt, brunt i olika toner, olivgrönt och grått. Vissa kan även passa ganska bra i vinrött, mörklila, marint och mörkgrönt, om man nu vill ha lite "häftigare" färger som är lite mer klatchiga!

Men jag skulle nog föredra att blanda de mer neutrala färgerna, som jag skrev ovan.
T.ex. ta tre av dem; creme, grått och olivgrönt och försöka få allt att matcha snyggt!

Måste häststackarna se ut som julgranar? :smirk:
Svart är en bra, snygg och passande färg :D
Vitt är snygg och stilfull till tävlingar o andra högtidliga tillfällen ;)

Din häst skulle passa jättebra i blått mörktgrönt och gul. Gul kan man ju ha till tävling såg jättesnyggt ut på bilden.

Jag använder vinrött o blått. Tkr inte att det skär sig till den mörkbruna sadeln o tränset jag har. Hästen blir lite ljusare på sommaren. Annars är beige en shysst färg!=)

ninsan skrev:
Jag använder vinrött o blått. Tkr inte att det skär sig till den mörkbruna sadeln o tränset jag har. Hästen blir lite ljusare på sommaren. Annars är beige en shysst färg!=)

nej jag har mbrun sadel o träns o vinrött har varit snyggt, men selen är ljusbrun. :) typ orangebrun :)
och mina ögon kunde inte ens titta på hästen när vi provade selen på henne :) känslig?

/jenny

Mitrolle skrev:

Höökstäcke va? Jag sgå det när jag var där för några veckor sen. Mamma ville köpa det fast då hade vi ju ingen häst att köpa det till...fast jag tror det är aningens för häftigt för min smak! Nu kommer snart en svart häst och vi tänkte köra på brun/beiget typ. Gärna förslag på utrustning i de färgerna!!

Jenny, jag tyckte den där naturgröna och gråa passade på dina teckningar! Men crémefärgat skulle ju Donna passa i! Möjligtvis vinrött också...Tänk inte så mycket på det oragnga på selen. Matchar du allt annat så blir det fint ändå! Hade hela selen vart orange hade det varit lite annorlunda men...Den delen som är det matchar ju med precisionskonerna i alla fall!! :D

tack Nora! Kanske ska jag ha en precisionskon på huvudet i dressyren..det står ju huvudbonad!

När är det vet.besiktning. har du ingen bild?

Jag har också en häst som ändrar färg beroende på årstid, mörkbrun ibland och svart i bland :smirk:
Tycker att det mesta jag har passar på henne :D mer eller mindre i alla fall.
Men själv tycker jag att ljusgrått, beige, och vitt är snygga färger, vinrött och mörkgrönt också.
Mörkblått kasnke inte riktigt kommer till sin rätt på en mörk häst men annars såär det ju inget som ser "fult" ut.
Ett tips är att köpa ett schabrak i en ganska neutral (vitt, svart, grått..) färg fast med en passpoal som har nån lite roligare färg och sen ha en flughuva i den färgen, eller benlindor.

Nu menar jag ingen skrikig färg (fast jag tycker det är roligt att se lite färgstänk på tävlingar :banana: ) utan kanske ett vitt schabrak med vinröda detaljer och sen vinröd flughuva eller nåt..
Matchar man rätt blir det jättesnyggt! :smirk:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Ni som har bruna hästar av samma nyans som min (se bild), vad för färger är fina på dem? Jag har mest blåa schabrak till honom men...
Svar
16
· Visningar
2 168
Senast: a1agnlju
·
Småbarn Sen sonen var ungefär 2,5 år har kläder varit ett enormt issue här hemma. Började med att han inte ville ha på sig nya kläder som han... 24 25 26
Svar
503
· Visningar
38 627
Utrustning Hej! Håller på att kolla på färg på utrustning till hösten jag ska köpa till sommaren. Är en mörkbrun/svart häst så "allt" passar ju men...
Svar
8
· Visningar
1 252
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka