mörkfux, hur få fram det röda?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sinner
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 070
S

sinner

som rubriken lyder, har ett nf sto som är mörkt röd, jättefin i färgen, men finns det någon färg man kan ha som förhöjer de röda tonerna?:banana:

Sv: mörkfux, hur få fram det röda?

Anväånd mkt rött :idea: typ röda schabrak benlindor mm..
Då kommer de röda fram lite mer :)

hmmm... tänkte att det istället skulle dämpa det röda.... fast jag kanske tänkte fel...

Som tidigare sa, GRÖT, gärna en varm grön. Anledningen till att just grönt är så bra att Rött och Grönt är komplimentfärger och framhäver varandra :idea:

Även vinrött kan vara fint sen som Superselma säger så är grönt väldigt snyggt oxå..
Något annat som jag upptäckt är att gult typ senapsgult väcker de röda tonerna oxå..

Har du någon bild på hästen??

jag ska ut och fota henne lite idag, har bilder, men dom är dåliga.. återkommer med bilder på henne sen..

Jag har en fux (drar mer åt der oranga faktirkt :D) och jag har marinblått, turkost och gult! Då gnistrar hennes färg något oerhört :love: Grönt anser jag göra fuxfärgen lite halvdassig, men det är kanske bara jag som tycker det?

bissie är ju nästan svartröd ibland, skiftar ganska mycket beroende på ljus..
missade att fota nu, ska fota när dottern sovit klart..
förvarnar redan här för ganska smutsig ponny...:D

måste fråga. är bissie en shetlandsponny?

nepp...new forest helt igenom:D

jag tycker att man INTE ska ha rött på fuxar, jag tycker inte att det är fint. men grönt är super snyggt, naturfäger. själv har jag ljusfux och han passar såå bra i BRUNT!! och vitt, de klär ju alla =)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 463
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 445
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 702
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka