Morris & Nolan sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Asterix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 070
A

Asterix

Har just nu en MN hoppsadel stl 16, 32 som ligger jättebra på min häst. Har planer på att köpa en dressyrsadel nu och undrar om något vet om det är någon skillnad på MN dressyr och hopp vad gäller anläggningsyta, bomvidd osv. Skulle alltså i få fall köpa en i samma storlek 16, 32 i dressyren med.
Skulle det fungera tror ni?
Ursäkta luddig beskrivning:o

Sv: Morris & Nolan sadlar

jag har både hopp och dressyr modellen av gold collection i strl 16, 32. och båda ligger perfekt på min häst så det finns ju en chans att det funkar lika bra på din.

min flatback är 17" bomvidd 34 och Dressyrsadeln är 17" bomvidd 36
och då är ändå båda gold collection serien.

i och med längre kåpor fick jag gå upp i storlek. I ditt fall är jag osäker, du rider väl i ponny hopp nu och hur den är gentemot stora collectionen har jag ingen aning om, för du tänker väl inte ha ponny dressyren misstänker jag :D

Jo jag tänkte att jag skulle ta junior i den nya med. Är ju ingen skillnad mer än att den är byggd på en annan bom.
Hoppsadeln ligger grymt bra på Skutt så jag vill inte ändra.

jag har både hopp och dressyr modellen av gold collection i strl 16, 32. och båda ligger perfekt på min häst så det finns ju en chans att det funkar lika bra på din.
Ja, det är ju det jag tycker med . Borde ju inte vara någon skillnad lixom :D
:bow:

jag har junior modellen på hoppsadeln och vuxenmodellen på dressyren, men båda är 16" men juniormodellen av dressyren hade så himla små kåpor så jag fick inte ens plats med mina små korta ben (jag är endast 158cm lång)
båda är utprovade av diplomerad sadelutprovare, så jag litar på att dom passar lika bra båda två.

jag har junior modellen på hoppsadeln och vuxenmodellen på dressyren, men båda är 16" men juniormodellen av dressyren hade så himla små kåpor så jag fick inte ens plats med mina små korta ben (jag är endast 158cm lång)
båda är utprovade av diplomerad sadelutprovare, så jag litar på att dom passar lika bra båda två.

precis vad jag funderade över, jag tror att junior dressyren är för liten för en vuxen person, din sitts kommer inte till sin rätt i den sadeln, jag tror säkert att någon av de andra modellerna ligger bra på skutt ( och så slipper ni på köpet att se löjliga ut :D)

Jag har provsuttit i en dressyr junior och den passade mig bra.

dåså,, då är det väl bara ringa sadelmakaren. men om jag var du skulle jag provsitta någon från de andra collectionerna först.

Gillar inte dem, tycker att dem är alldeles för uppbyggda för min smak :P

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: aida
·
Utrustning Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort... 2
Svar
38
· Visningar
5 807
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 004
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka