Morris & Nolan?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Loviza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 007
L

Loviza

Har hittat en fin beg morris & nolan gold collection.(dressyr)
Nu skulle jag vilja veta vad andra tycker om märket / modellen, samt hur bomvidden kan "översättas" till andra märken. tex prestiges.
(även intresserad att höra era åsikter om deras flatback)

Är också nyfiken på andrahandsvärdet och efterfrågan ( om den nu inte skulle passa...då måste jag ju sälja den vidare, helst utan att förlora för mkt...)

Allstå vad motsvar 31 i bomstorlek?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Morris & Nolan?

Men snälla någon där ute måste väl ha erfarenhet av M & N...

jag har ingen erfarenhet av gold collection dressyrsadeln, men har däremot en gold collection flatback.

Lädret är super fint, lätt skött, mjuks och följsamt.

Andrahands värdet så en sådan flatback är inte mycket under orginal, beror ju givetvis på åldern och på exemplaret, men efterfrågan på flatbacklen är iaf stor. dressyrsadeln har jag ingen aning om vad jag vet är bara att man itne ser lika många av dem på beg. marknaden som flatbackarna.

Vad gäller bovidderna så motsvarar deras 31 smal bom vad jag vet.
32 tror jag ligger på Normal.

Själv har jag en 34 i min flatback men min häst är ett extremfall och 34 motsvarar extra extra vid.

hon har en rygg inte långt ifrån 180 grader och en bomvidd 34.

hoppas detta hjälpte lite

På en hemsida som säljer M & N står det att dom finns i 29, 30, 31 i bomvidd...jag tolkar då 31 som vid el normal mot vid.

CeciliaHeikne skrev:
jag har ingen erfarenhet av gold collection dressyrsadeln, men har däremot en gold collection flatback.

Lädret är super fint, lätt skött, mjuks och följsamt.

Andrahands värdet så en sådan flatback är inte mycket under orginal, beror ju givetvis på åldern och på exemplaret, men efterfrågan på flatbacklen är iaf stor. dressyrsadeln har jag ingen aning om vad jag vet är bara att man itne ser lika många av dem på beg. marknaden som flatbackarna.

Vad gäller bovidderna så motsvarar deras 31 smal bom vad jag vet.
32 tror jag ligger på Normal.

Själv har jag en 34 i min flatback men min häst är ett extremfall och 34 motsvarar extra extra vid.

hon har en rygg inte långt ifrån 180 grader och en bomvidd 34.

hoppas detta hjälpte lite
31 och uppåt är vid bom. M& N sadlarna finns i rejäla bomvidder. Tycker att dom är hur sköna som helst, har ingen dressyrsadel men har en flat. Älskar gelesitsen !!!

Liknande trådar

Utrustning Vilka modeller finns av Morris & Nolan ? Hopp, Dressyr, Allround ? Skiljer sig bomvidden och sitsen mellan de olika modellerna i...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Liten
·
Utrustning Nu är det då dags för den enformiga hoppryttaren att köpa sig en dressyr sadel. Har engång i tiden haft en Morris & Nolan (gold...
Svar
0
· Visningar
674
Utrustning Hej! Ska köpa ny hoppsadel till pållen, men är lite lost i vad jag ska välja. Lutar dock mer mot en begagnad, får ju mer för...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: Vogue
·
Utrustning Bakgrund: Har en ponny med bred och kort rygg, överbyggd och många sadlar glider fram. Varit hos sadelutprovare och fått lite allt...
Svar
4
· Visningar
3 281
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka