Moser Horseline Avalon

the_connemara

Trådstartare
Mitt roliga helgnöje är att leta upp ovanstående klippmaskin billigast möjliga. Det är ju kul :D Bara att googla och så får man tusen olika träffar, alla i internetshoppar och så får man föröka leta upp frakt o skit, vilket jag inte är bra på...

Men! Mitt första problem blev andra länken. Eller rättare sagt att andra länken inte överrenstämde med den första.

http://www.beststuff.co.uk/moser_avalon_horseline_horse_clippers.htm

http://www.countrysmiths.co.uk/proddetail.asp?prod=BA_1858

Problem: första länken 80 W motor, andra länken 45 W motor. Jaha? Finns det olika Avalon till och med?

Snälla hjälp!

Sv: Moser Horseline Avalon

Oj vad billig den var utomlands! Blir nog att beställa en därifrån!

Men säger som du. Vilken??

Jag vet. Men det hjälper ju inte när man inte vet vilken maskin man ska köpa :o

Men det finns ju flera här på buke som har en så jag tänkte att någon vet väl?

Kollade lite snabbt på de andra länkarna och det är typ hälften 80 och hälften 45 (av de jag kollat) och både 80 och 45 finns med tydlig anvisning om att de är rechargable och har battery pack. Som jag alltså vill ha.

Jag vet. Men det hjälper ju inte när man inte vet vilken maskin man ska köpa :o

Men det finns ju flera här på buke som har en så jag tänkte att någon vet väl?

Kollade lite snabbt på de andra länkarna och det är typ hälften 80 och hälften 45 (av de jag kollat) och både 80 och 45 finns med tydlig anvisning om att de är rechargable och har battery pack. Som jag alltså vill ha.

Precis. Jag har ju kallblod så kanske man ska satsa på den starkare maskinen???
Bara en tanke jag fick. Hmmm...

Om det finns :D Men hur man än gör så kan man ju inte få 45 W till 80 W, hade vart sin sak om de hade olika enheter eller något. Men det är typ samma beskrivning på alla, förutom den där siffran. Blä!

Om det finns :D Men hur man än gör så kan man ju inte få 45 W till 80 W, hade vart sin sak om de hade olika enheter eller något. Men det är typ samma beskrivning på alla, förutom den där siffran. Blä!

Jag uppfattade det som det finns 2 maskiner varav den ena är kraftigare: Moser Avalon clippers at 80 Watts are more powerful than most mains clippers.

Fast de jämför ju alltid med andra märken, fattade jag det som :D

Kan ingen svara oss snart :p

jag har en mooser men jag har ingen aning om hur många vatt den är på :p så inte mkt till svar.
Super är den iaf! Går snart in på fjärde året o är fortafarnde helt outstanding mot alla andra maskiner jag testat.

Precis, jag brukar vara uppe på hästryggen vid den här tiden :love: (jobbar till 16 och pendlar hem 20 mil till hästen, sen får jag rida :love:). Idag fick jag nöja mig med att titta på en tjej som red på utebanan vid vägen hem från jobb ;)

Åh, jag som hade hoppats på ett bra svar just från dig :D

Fast det var ju ett bra svar, även om det inte svarade på just frågan jag hade nu :)

Fortfarande ingen som vet vad det är för skillnad??

Vad står det på era maslkiner?

Den har en 45 W magnetmotor som ger samma effekt som en 80-90 W vanlig motor.

Det är en bra klippmaskin för känsliga hästar men särskilt stark är den inte och det tar betydligt längre tid än med riktiga maskiner. Den orkar heller inte med täta pälsar.

Skulle inte rekommendera den faktisk, förutom till klipprädda hästar. Är hästen van att klippas så föredrar jag alla gångar min stora maskin med 320W motor!

Sen får du tänka på att man inte har samma kontakter i England som vi har här och det kan bli väldigt svårt att reklamera den. Lägg till frakten så får du den nästan lika billigt här...

Jag håller inte med öht.

För mig tar det inte längre tid att klippa med min mooser än med delavals hästmaskin. Har klippt fjording, werlshcob, halvblod o min trakhener med konstig fluffpäls o den klipper lika lätt igeonm alla pälstyper.
Har inte herller märkt ngn försvagning på maskinen efter dessa år.
Behöver aldrig pausa för att den blir varm, klippte i två timmar i sträck senast o den blev inte ens ljummen.

Hur många watt är maskinen du jmf den med då? Jag tycker skillnaden är enorm!
Varm blir den visserligen inte men det går så sakta att ta sig igenom pälsen pga den svaka motoren.

hästklippern ligger på 65, den andra jag prövat ligger på 320, stark men låter som ett tröskvärk, 92db! Kommer inte inärheten av mina hästar.

Som sagt, min maskin går verkligen inte trögt, glider snabbt o lätt genom pälsen.

Nu har jag varit och kollat upp min Avalon.
Den heter Moser Horseline Avalon, typ 1290 och är på 80 W.

Precis som Bison är jag helnöjd med min maskin:love:
Framförallt är det så skönt att slippa sladden. Den är dessutom tyst och lätt, vilket gör klippningen snabb och enkel. Den vibrerar inte heller så mycket.
Detta gör det bekvämt för hästen men även för den som klipper!

Den köptes på erbjudande för något år sedan, minns ej priset.
Den ligger i en box (typ ryktbox) och jag fick till extra skär, olja och lite annat.

Lycka till med letandet!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka