MoserMax 45 eller Laube Zero-heat?

SalanderI

Trådstartare
Hej! Har funderingar på att köpa egen klippmaskin, är ute efter någon liten smidig och så tystgående som möjligt. Ska enbart klippa hals + ev bog så jag är inte i behov av någon stor maskin. Har en islandshäst som får ganska lång päls (inte så jättetät däremot) men klipps innan hela vinterpälsen växt ut och kommer sedan underhållsklippas under vintern om det behövs.

Jag funderar på följande modeller (de passar även min plånbok):
Moser Max 45 med 45 watts motor
eller
Laube Zero-Heat 630 med 60 watts motor

Har läst lite om Mosern, att det finns en del som använder den och är nöjd men har inte hittat nånting om Laube? Kanske är den ganska ny på markanden?

Det jag mest funderar är om det är stor skillnad på en maskin som har 45 watts motor och en som har 60 watts motor, eller är det så lite skillnad att det egentligen inte spelar någon roll?

Hoppas någon med erfarenhet av någon eller båda av dessa modeller har lust att dela med sig av sina erfarenheter :)

Liknande trådar

Hästhantering Tänkte klippa 5-åringen i år, då han nu rids lite mera och blir hyfsat svettig av en 1 h lätt runda i skogen. Han har också tidigare år...
Svar
17
· Visningar
3 653
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag måste pga medicinska skäl klippa min shettis. Hon har en ganska tjock och tovig päls så jag behöver en relativt rejäl maskin, och...
Svar
17
· Visningar
2 737
Senast: MrsPuff
·
Utrustning Undrar om ni har något bra tips på klippmaskin. Den ska vara ganska liten och lätt och relativt tystgående. Det gör ingenting om det...
Svar
15
· Visningar
2 741
Senast: bigganl
·
Utrustning Jag ska köpa mig en klippmaskin men har jättesvårt att bestämma vilken jag vill ha. Har sökt och läst i gamla trådar men inte hittat... 2 3
Svar
51
· Visningar
10 635
Senast: inza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Få skimmel vit