Möss är på min utrustning !

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kamitza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 147
K

kamitza

Är det någon som har nått tips hur man ska hålla borta möss från sadel och annan utrustning ?
Finns det typ något man kan smörja på läder sominte dom vill gå på?
Jag har möss fällor..
Men dom går inte på dom längre

Sv: Möss är på min utrustning !

Vi satte en elektrisk musskrämmare i vår sadelkammare - mössen försvann direkt.

Immer

Varför inte råttsäkra din sadelkammare ? dvs, täppa igen ventilationhål med galler, täta springor osv osv osv..

Katt är en bra idé.
Men själv vill jag inte ha katterna i sadelkammaren.

Immer

det brukar räcka att man har en katt som håller sig runt och i stallet, så försvinner mössen. man behöver inte ha katten i sadelkammaren. fast har man sadelöverdrag på sadlarna ordentligt så finns det inget som katterna kan förstöra.

varför inte?? mina katter sover alltid i sadelkammaren. gott o varmt där. dom har aldrig förstört nåt. den ena sover alltid på toppen av skåpet och har en filt där, den andra sover på en kista och har sin filt där..

om sadelkammaren är stängd på natten så kommer mössen fram, hjälper inte att katten sitter på andra sidan dörren då.:p

Åjo, nog hjälper det lite iallafall såvida man inte är fullständigt invaderad av möss/råttor : )
de känner att det finns katt i krokarna och håller sig mera undan än om de får härja fritt.

men självklart så är det bästa om katten får tillträde : ) ser inte heller varför de skulle förstöra ngt i sadelkammaren. våra har aldrig ngnsin gjort det, men vi har överdrag på sadlarna för säkerhetsskull, för vissa katter gillar att sova ovanpå/vässa klor :D

nja, det bor en skogmus i arrows box. :D den är ute och äter på natten och på morgonen så springer den inunder ett hål i väggen. den verkar inte bry sig om att katterna luskar omkring. :p

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Islaend
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Fordon Har haft bilen på service och de upptäckte musspillning i bagaget :nailbiting: Är det fällor som gäller eller vad ska man göra? Jag... 2
Svar
31
· Visningar
2 071
Senast: Nixehen
·
Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka