• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Donalds
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 942
D

Donalds

Har funderat på att skaffa möss..:idea: Har haft fyra dvärghamstrar men tycker de är lite "sega".. Jag känner inte någon som har möss eller så men tycker de verkar ganska pigga och glada.. Mamma tycker jag kan fånga en i stallet:smirk: men jag tror jag håller mig till tammöss.. Någon som vet hur de är i temperamentet och lite av varje..
:bow:sam för svar!

De är väääääääldigt små, och kissar ganska mycket=lukt om man inte byter i buren ofta....funderat på gerbiler?

Nästan alla mina har fått cancer eller andra sjukdommar.
Förutom en Totte han är över 2 år nu och är inte änns ruffsig i pälsen.
Möss lever ju inte så länge, min första mus blev hos en annan ägare (han såldes ganska kvikt för mamma gillade inte lukten då)
han blev 4 år och 3 månader!
Möss är snälla, bitts så gott som aldrig men de är ganska tråkiga i längden :crazy:

Skaffa gerbil istället om du vill ha livliga djur ;)
Jag har haft tre stycken möss och dom var söta och snälla men inte speciellt livliga :cool:
Själv har jag 8 marsvin, en guldhamster och till sommaren blir här två råttor också (blir dotterns råttor) :banana:
Gerbil tycker jag är för livlig :D

Jag tycker gerbiler passar mej perfekt! Men du har rätt, de kräver massor av aktivering, gnagsaker och lösspringning.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 178
Senast: Lingon
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
13 845
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka