Haukur

Trådstartare
Vad har man möss till (hehe, dum fråga kanske :confused:)? Blir dom tama? Hur många möss bör man ha tillsammans? hur länge lever "medelmusen"?

Har inga möss men en kompis har ;). Man har dom för att dom är så sööta :love: och roliga :D. Ja, det går att göra dom tama! :) Dom brukar leva kring 3 år.. Själv har jag hamster.. lever ungefär lika länge och är otroligt söta :love: och går också att göra tama.

Hamster har jag oxå haft.. hehe, en liten långhårig guldhamster med världens största pungkulor *asgarv* hehe... men ja vill nog ha ett smådjur som kan ha sällskap av ett annat :)

Okej.. Ökenmöss (gerbiler) ska man helst ha minst två av, gärna syskon så dom känner varandra sen dom var små. :)

svar till: ökenmöss (gerbiler) bör man minst ha två av.

Helt rätt men tänk på att man inte får ha fler än två honor ihop pga att de kan slåss i alla fall INTE TRE honor ihop tänkte bara så ni vet det! :rofl: om du bor nära tierp så vet jag en mus hona som du skulle kunna ta hand om för den har typ inte ett dugg bra får alldrig bytt i buren eller typ mat varannan var tredje dag så vill du ha den så kontakta mig

Okej då vet jag. :)

Frågade du mig eller Haukur? Tyvärr så kan jag inte ha fler just nu, har redan en massa sötnosar :love:. Tråkigt att den inte har de nå bra :( . Var ligger tierp föresten? antar att det är i andra delen av sverige..

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Valmet
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 202
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Min Calvin som bott hos mig sedan 2012 har aldrig blivit riktigt tam. Han går ut på våren och kommer in på hösten för att tillbringa... 2
Svar
25
· Visningar
2 700
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka