Motion när man inte rider

mian1

Trådstartare
Har varit sjuk och känner mig fortfarande kass och trött. Hästarna gör mig tokig då de står i hagen och gnäggar oavbrutet för att de vill komma ut. Jag har ingen ridbana eller lämplig volt och utrymme har de, hagen är 1,5 hektar, men de står bara och trycker utanför huset hela tiden :mad:
Båda är jättepigga och när jag är lite klen och krasslig tror jag inte att jag skulle orka med att leda pållan på promenad och rida orkar jag inte alls. Även om maken ska promenera med och ta valacken så tror jag knappast att jag skulle kunna hålla farten nere till skritt och så nöjer de sig inte med en timmes ridtur, vilket jag tror är vad maken orkar med i raskt tempo.

Hur kan jag motionera dem utan att rida 2 timmar i skogen? Eller kan man få dem att roa sig själva i hagen så att de kan hålla tyst en stund? :mad:
Jag har redan dåligt samvete och jag vet redan att de vill komma ut, men vad ska jag göra? Spy ifrån sadeln i full galopp?

förstår dig, rider inte heller när jag är sjuk.
busa med dom i hagen, spring eller nåt med dom där.
Longera kanske? eller nåt.

Löslongera kanske kan vara nåt ??
Eller lite vanlig longering...
Rätt ofta brukar det ju räcka att de får använda hjärnan en stund bara så att de får lite stimulans :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
4 038
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 999
Senast: svea
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 385
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Hej. Jag köpte min första egna häst för lite mer än ett och ett halvt år sedan, efter att ha ridit och hållit på med hästar i 15 år. En...
Svar
16
· Visningar
3 504
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka