Motionera shettis med cykel???

Sv: Motionera shettis med cykel???

Har cyklat en del både med min framlidne Welsh Cob valack, Fullblodsvalack och mitt travarsto. gäller dock att man har lydiga, känsliga hästar som inte är tittiga annars kan det gå illa.
För några år sen så hade jag dom på ett sommarbete en bit bort och varje morgon ringde stallägaren från ett stall ca 1 km bort att mina hästar var där (visade sej senare att det var ett ställe i staketet där det inte var nån ström, men det är en annan historia). Cyklade då dit och cyklade sen (gör inte detta hemma!) tillbaka med en häst på varje sida och en med grimskaftet löst draget genom pakethållaren. Hände väl en 5-6 ggr och det var aldrig något problem. Bara grusvägar som tur var med...
Annars har jag cyklat längs vägen med (en häst!) och det finns inget bättre än när hästen travar avslappnat i en jämn takt längs vägrenen och man bara håller i mankammen och åker med!:)
 
Sv: Motionera shettis med cykel???

Jag har typ cyklat in ciliegias 2 åriga fodershettis Goldie,det fungerar jättebra med henne och min extremt rosslande cykel (Merlin är det annat med).
Hon tycker att det är jättekul och älskar att få komma ut och röra på sig utan att den som springer bredvid tar kål på sig.
Däremot så är det inte så lätt att cykla med henne när det är en häst framför, då drar hon järnet för att få komma förbi hästen framför, lite vinnarskalle har hon allt.
 
Sv: Motionera shettis med cykel???

Vi cykelmotionerar våra islänningar ibalnd också!! Jag har inte provat med min ännu för hon är ganska så tramsig när det gäller saker som cyklar o sånt men jag ska nog prova nu i veckan!!

/Jenny
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev inspirerad av en annan tråd. Hur många är vi som cyklar? Alla former av cykling är välkommet. Cyklar du till jobbet? Spränger du...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
10 680
Senast: grodan21
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp