Motionering av dräktigt sto.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Denzel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 751
Sv: Motionering av dräktigt sto.

Jag har bara en häst och red henne fram tills hon sa ifrån själv,två veckor innan beräknad fölning.

Vi red lite dressyr och mycket skritt ut i skogen med korta travpass. Så länge snön var kvar lät jag henne galoppera i djupsnö korta sträckor för att på så sätt få arbeta ordentligt. Mitt sto är mycket tydligt med vad hon tycker och tänker och jag red henne så länge jag såg att hon uppskattade det.

Öh? Du frågade ju och fick ett svar.. Vad var felet?

Normala hästar blir ju inte så stressade att det är risk för fostret. Men blir hästen så upprörd/uppstressad så man är rädd att fostret ska ta skada så kanske just den hästen inte ska tävlas.

Öh? Du frågade ju och fick ett svar.. Vad var felet?

Normala hästar blir ju inte så stressade att det är risk för fostret. Men blir hästen så upprörd/uppstressad så man är rädd att fostret ska ta skada så kanske just den hästen inte ska tävlas.

Eh? Hästen kanske blir skrämd på tävlingen eller något sådant? En normal häst blir uppstressad och sådär om den blir skrämd. Det brukar gå ganska så vilt till på vissa tävlingar, främst i hoppning. Jag förstår heller inte varför man ska envisas med att tävla sitt dräktiga sto? Är det så saaaatans viktigt?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hur länge är ett sto dräktigt och vad är viktigt att tänka på under dräktighetsperioden? Här går vi igenom allt du behöver veta om...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 227
Senast: Efwa
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka