Motivation och jädrar anamma.

Sv: Motivation och jädrar anamma.

Ät på mindre tallrikar så lägger du förhoppningsvis inte upp lika mycket.
 
Sv: Motivation och jädrar anamma.

Jag är normalviktig, MEN är noga med att förbli det och jag känner väl igen dina tankar runt dina punkter:

1. Om du inte redan gör det, börja läsa innehållsförteckningar på allt, du kan lätt utesluta mat med mycket socker o mycket fett. Det finns snabba alternativ som mättar, tänk mycket protein och mycket fibrer, men man måste lägga energin på att lära sig vad saker innehåller. Det går inte att äta majonnäs hela dagarna om man vill hålla en normal vikt.

2.
Prioritera om. Ta trappor, ta cykeln, gå till lunchrestaurangen, gör det normalt att använda kroppen. Stå o jobba, lägg en lunchrast på yoga etc Oavsett vilka möjligheter du har kan du rör dig mer i vardagen. Håller du igång förbränningen behöver du inte köra rena träningspass. Idag finns så himla mycket alternativ med, appár till mobilen o DVD/klipp på youtube med övningar.

3.
Här kan jag inte ge råd mer än att när du känner ett vräk-i-dig-sug - bryt o gör nåt annat.

4.
Jag tror det kan vara bra att prata om det? Klart han fattar att du måste äta sjukt mycket? Det fattar ju alla som ser någon som är överviktig.

5.
Bullshit.

6.
Här har du problemet.
Ta upp det här problemet med dem. Acceptera inte att ni fikar/moffar när ni ses. Börja ta med frukt eller sallad eller bara bättre alternativ.

7.
Samma här, här ligger problemet. Om man inte använder sin kropp till den rörelse den är gjord för är det sjukt svårt att hålla vikten, då får man leva på salladsblad, o det är ju inte hållbart...

Vill också tillägga att jag är nog en sådan som anses kunna äta vad som helst. Så är det inte. Det finns väldigt mycket jag aldrig äter. Jag mår bra mentalt o fysiskt av att ha koll på vad jag äter, jag går inte hungrig och har inga sockerdippar, tyvärr är det så att man måste tänka på vad man äter o vad man gör, oavsett vad man väger idag.
 
Sv: Motivation och jädrar anamma.

Svarar alla.
Tackar supermycket för alla tips och råd.
jag kommer att läsa dessa om och om igen.
Träffade en vän som helt omedvetet gav mig motivation som nu har varat i ett par dagar.
precis som flera har skrivit så ska jag försöka att fokusera på en sak i taget och ta små steg.
Tackar återigen för tipsen!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 835
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 526
Senast: sjoberga
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
770
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 455
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp