Motivlackering?

Minusgraader

Trådstartare
När vi satt i bilen påväg hem idag så såg jag en massa last- och timmerbilar som hade motivlack och det är ju riktigt snyggt. Men så började jag fundera. Jag har inte sett en enda hästtransport eller hästlastbil med motivlack, någonsin. Varför är det så? Vill de inte ha det eller är det bara för att det är så dyrt? Man tycker ju att många som har gott om pengar och kostar på sig både det ena och det andra skulle kunna göra nåt motiv, för det är ju bara så snyggt.

Vad tror ni? Skulle ni vilja göra en motivlackering om ni hade haft pengar till det? Och isf vad skulle ni göra?

Sv: Motivlackering?

Det var en tjej som motivlackade hästsläp på Eurohorse förra året :) Superfint! Ska se om jag kan hitta en bild, minns inte vad hon hette.

Jag hade gärna gjort nåt snyggt motiv om jag hade haft pengar och ett annat släp. Hur snyggt är det med motivlackerat plyfa :angel:

Nån snygg siluett kanske? Vet inte faktiskt.

Lobelia finns väl här på buke? Eller fanns iaf för ett par år sedan?

Så svaret är enkelt, hade jag haft pengar (och en snyggare transport) så ja, då hade jag låtit motivlackat. Porträttbild på mina hästar... Men vi snackar väl inte ett par tusenlappar utan ganska många tusenlappar va?

Jobbarkompisen kom till jobbet igår o visade upp en mc-hjälm han precis låtit motivlacka o tydligen skall hans nya bmw(bil inte mc) in på motivlackering hos samma kille. De är så j-kla duktiga! Skall fråga vad han får pröjsa för det...

Nån dag när jag har tid ska jag motivlacka min transport, fast då gör jag det själv. Mitt ex har motivlackningsutrustning och själv målar jag hästar. Tyvärr är jag inte jättebra på att hantera sprutan än men har gjort ett par motivlacksjobb men då på tyg vilket är mycket lättare eftersom färgen inte flyter iväg lika lätt på tyg. Exet är fantastiskt duktig på att motivlacka fast han är inte jätteduktig på att göra just hästar ;)

Jag har sett en lång hästlastbil som var motivlackerad (proff. åkare). Men motivet var mindre vackert. :D Det var USA-inspirerat med bla bilder på presidenter. Inte riktigt i min smak. :D

*kl*

oj oj.. :love:
Jag..behöver ett dyrare släp (plyfa här med, känns lite väl påkostat att motivlackera det :devil:) !

Travtränaren Jim Frick har motivlackat typ hela lastbilen, ena siden en snygg brud som vältrar sig över en bil, å på andra sidan en bild där han kör nått lopp. Den har sett ut så sålänge jag kan minnas, måste vart nån av pionjärerna inom motivlackning i Sverige :)

Tycker inte att det är speciellt fint med motivlackering.

Inte ang hästtransporter men ändå hästar... En av lastbilarna som kommer och hämtar nassar hos oss har två ardennerhästar som arbetar på en åker lackerade på sidan. Hur snyggt som helst:!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 436
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 914
Senast: lindaf
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland blir det inte som man vill, men det blir bra ändå. Och ibland när det inte blir som man vill så blir det bara skit. Det är...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 699
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31