Mountain horse ridsko

Septicemia

Trådstartare
Jag har efter väldigt mycket letande och velande hittat ett par nya ridskor och ska troligen köpa.
Jag undrar om det åär nån på buke som har erfarenheter av mountain horses stable jodphur.
(Har aldrig tyckt om jodphur-skor men den här modellen tycker jag är snygg)

Eller finns det något annat märke som ahr ett par hållbara ridskor, har kollat både på börjes oich hööks men har inte hittat några snygga.
Bör inte vara alltför dyra eftersom jag oftast rider i stövlar, behöver bara ett alternativ om man ska ut i skogen och busa och så... :smirk:

Sv: Mountain horse ridsko

jodpushen vet ja inte så myckt om, men jag har både Mountain horse ridstövlar och kängor och är jätte nöjda med dom. Dom är mycket bekväma att ha på sig.
När jag köpte ridstövlorna så had jag faktist tänkt mig att köpa ett par Graninge, men hon i butiken rekommenderade Mountain Horse istället.
Dom är prisvärda tycker jag. Nu har jag nästan slitit ut mina kängor, och det blir nog samma märke igen när jag köper nya.

Har testat 4 modeller av MH:s skor och är supernöjd med alla. Dock inte Stable Jodphur, men sulan är det jag tycker är helt suverän och den är samma på alla.

Bra hållbarhet, mina MH Rider II-kängor är inne på fjärde säsongen nu. Enda felet med dem är där hästen trampade hål i lädret med en brodd. Dock ren olyckshändelse ...

Jag gillar Blundstones Jodphurs allra bästa, själv har jag de med stålhätta men det finns även en variant som är utan stålhätta. Har sett dessa från ca 700:- och uppåt.
Priserna verkar variera väldigt mycket beroende på vart man köper de någonstanns.
Men de är jättesköna, kanske att de känns lite "stela" första veckan men sen så är de jättesköna absolut! Passformen är super, de är lätta att ta på och av sig, snygga och har väldigt hög hållbarhet. Sköter du dessa, så håller de många år!

Mountain Horse Jodphurs har jag ingen erfarenhet av men dock så har jag deras vanliga ridskor/kängor. Har haft flera par, är väll inne på mitt 4-5:e nu, men så har jag ju hållt till i stallet i många år också. Och det har alltid varit dessa som har gällt tidigare! Men de har helt okej hållbarhet, håller oftast 2-3 år, är sköna när man gått in dem efter någon vecka. Tycker dock att jodphurs är mycket smidigare och enklare att sköta om man går i lervälling till hage... men ska man bara ha att rida i så är dessa skor helt klart också ett alternativ!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
739
Utrustning Mina skor sjunger på allra, allra, allra sista versen. Silvertejpen håller på att lossna, och den finns snart inte så mycket sko kvar...
Svar
10
· Visningar
1 600
Senast: Bylund
·
Utrustning Jag har ett par uuunderbara Levadstövlar av dyr och måttbeställd modell, men skulle gärna ha ett till par stövlar att växla med som inte...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Centaur
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 979
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur