Mountain Horse stövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eemelie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 775
E

eemelie

Har kollat lite på Mountain Horse Classic High Rider stövlarna, någon som har dem? Åsikter? :)
Är dem stela lång tid? Är dem bekväma? Hur är kvalitén?

Eller kanske nån som har tips på några andra stövlar i samma prisklass? :D

Sv: Mountain Horse stövlar

De är snygga och sköna! (har inga egna än men lånat kompisens).
Kvaliten är bra, inte som dyra stövlar men de håller ju.

Jag har inte använt mina så många gånger pågrund av skadad häst... Men det lilla jag haft dom verkar dom vara bra:) Snygga dessutom.

Låter ju lovande :)
Det i princip viktigaste är att dom ska vara sköna och inte alldeles för stela :p

vad kul o höra, nu blir jag riktigt sugen på ett par sånna ju :d

dom är faktiskt riktigt snygga! är inne på att köpa sånna själv när ekonomin tillåter:angel:

lägg ut bild :D tror det är sådana jag funderat på att köpa och ha som tränar stövlar... ( har redan tävlings stövlar)

sök på google så kommer det upp flera bilder

Jag har ett par Sportive som jag älskar :love: Jag har haft dem i två år och igår när mamma kom och tittade på mig när jag red sa hon "Åh, vilka fina stövlar. Vem har du lånat dem av?"
:smirk:

Jag är inne på mitt andra par nu, så jag kan ju inte säga annat än att jag gillar dem ;) Inte supersnygga, men det är ju inte det viktigaste.

Har faktiskt funderat lite på Richmond också ;)
Tack för alla svar hittills, skriv mer :D

Lite OT men jag har HR II.

Haft dom i över tre år och de håller än:) Ingen trasig dragkedja eller liknande! *peppar peppar ta i trä*

mjuka och skäna:)

Har både high rider & high rider II, nöjd med båda även om det inte blir så mkt använda, hr II är nog ingen hit att använda på vintern men vanliga, grövre modellen skulle säkert kunna funka, & framförallt är de bra höst & vår.

Jag har ett par MH high rider och jag älskar dom. Det är dom skönaste stövlar man kan ha. I höstas köpte jag även ett par rimfrost. Jag som nästan alltid fryser om fötterna på vintern och får ha flera lager sockar, har inte frusit en enda gång än. Nu har det ju iochförsig inte varit kallare än -10 grader. Är nästan mer frälst i dom här. På sommaren rider man ju även i ridskor. Har även här MH.
Jag låter visst som en återförsäljare hi hi .

Jag gillar dem verkligen. Har haft mina i två-tre år nu och de ser fortfarande jättefina ut. Har dock fått byta dragkedjorna i båda stövlarna i somras hos skomakaren (kostade några hundralappar). Dragkedjan gick sönder nere vid hälsenan där det blir veck.
En härlig vardagsstövel och jag kommer nog att köpa nya likadana när dessa tjänat färdigt.
Prisvärda!

Det låter ju som att alla är väldigt positiva :idea:
Det blir nog att köpa ett par sånna, och det gör inget att de inte är så varma, ska mestadels träna i ridhus där det inte är allt för kallt :)

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Jeps
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
647
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka