Movie Maker

Salonikel

Trådstartare
....film .mpg gick inte att importera. Ett gränssnitt har för många metoder att utlösa händelser från.
Så här står det när jag försöker lägga till en fim i movie maker. Kan någon hjälpa mig?

Sv: Movie Maker

så blir det för mig men om du öppnar MM o trycker på importera fil så går det

Sv: Movie Maker

mencoder, as always ;)

@TS:
Optimerade mplayer/mencoder builds för Windows. Generic fungerar om man inte vet vilken man ska ta.
Har du en någorlunda modern version av windows så efter du packat upp zip-filen, öppna mappen, shift+högerklick och välj "Öppna kommandofönster här".

Har för mig wmm inte är så förtjust i andra containers än avi, så kan testa bara byta container:
Kod:
mencoder filen-du-vill-konvertera.mpg -o output.avi -oac copy -ovc copy

Annars för att koda om video till lossless (men lämna audio i orginalformat). Filen blir lite stor men bilden samma som orginalet.
Kod:
mencoder filen-du-vill-konvertera.mpg -o output.avi -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=ffvhuff

If all else fails kan du alltid göra om allt till windows media-formaten
Kod:
mencoder filen-du-vill-konvertera.mpg -o output.avi -oac lavc -ovc lavc -lavcopts vcodec=wmv2:acodec=wmav2

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 292
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
382
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka