Koa

Trådstartare
Hej!
Någon som vet vad Mr Vain har för språngavgift?
Funderar på att kanske använda honom till nästa säsong men skulle vilja ha ett hum om vilken prisklass vi pratar om.
 
Hingstars avgifter hittar du på https://www.sprangrulla.se/2018/all/cover_reports

Nu är det inte avelssäsong så det finns inga aktuella faktablad för hingstarna, men du kan se vilka avgifter han hade under årets säsong. Nästa års säsong brukar börja runt 1 april.

Hej!
Jag är kanske lite trög, men jag har nu varit inte på språngrulla och letat. Sökt på 2018 och klickat runt överallt på Mr Vain gj men kan inte hitta några prisuppgifter alls från förra säsongen.
Vad gör jag för fel?
/Koa
 
Ser nu att de blivit borttagna efter årsskiftet så du får nog vänta tills årets licenser lösts.
 
  • Gilla
Reactions: Koa
@Koa
detta var priset för Mr Vain gj 2018
Angivna stokategorier:

M - Maidensto (ej tidigare betäckt) 7 år eller yngre
Hingsthållaravgifter
Hingstägaren/hållaren debiterar språngägaren alla avgifter som direkt härleds till hingsten, såsom bokning, språng, ev transportkostnader, dräktighet, fölavgift m.m.

Stationen tar in sina egna avgifter, såsom stationsersättning, veterinäravgift och ev uppstallning. Som regel tillkommer transport/hämtningskostnader för sperman som debiteras av mottagande station.
Information om detta kan språngägaren få genom den betäckningsstation de valt eftersom kostnaden varierar beronde på avstånd, rutiner m.m.

Hingsthållaren debiterar följande avgifter:

Samling/Packning 500 SEK + moms
Språng 2500 SEK + moms
Dräktig (90dygn) 8000 SEK + moms
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Marvin
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
631
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 330
Senast: Is
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp