nordtravare

Trådstartare
Hej det finns en massa korsnings varianter men finns det ingen som
har erfarenhet av mulor i sverige, i övriga världen är dom vanliga

Sv: mulor

Har funnits en till salu på blocket innan.
Men med tanke på åsnor inte heller är så vanliga i Sverige så blir ju inte heller så lärr fler mulorna. Om du inte visste det innan så är mulan i sig inte fertil inte heller mulåsnan. Så om man vill ha en sådan måste man korsa häst och åsna var gång.

Hej igen en mulåsna är en korsning mellan hästhingst och ett åsnesto en mula omvänt och dom har väsäntligt olika egenskaper

Åsneföreningen (kommer inte ihåg exakta namnet) känner till några...dom har visst nåt register om jag inte missminner mig. Jag har träffat på två små mulor, ett sto och en hingst. Det var trevliga individer om än något egensinniga. Bägge var i storlek som en shettis/russ typ. Sen råkade jag på en större variant som kom med hästbussen och som var på väg till Sundsvall. Den kan ha haft c-ponnymått och det var en hingst.

Det är ofta mycket kompetenta som rid och kördjur. Används mycket i USA till allt inkl.trailtävlingar. Har även sett hoppning i rätt skapliga klasser så de är underskattade i användbarhet.:cool:

För nåt år sen råkade jag göra misstaget här på Buke att tipsa en person om att ta en åsnehingst till sitt sto.
Jisses vilket liv det vart!:eek: Jag blev anklagad för både det ena och det andra.
Sök lite på forumet avel så kanske du hittar tråden. Jag vet att det där fanns en del bilder där mulor hoppade osv.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
175
Senast: Sryoqwe
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025