Multipla frakturer på kotsenben

Sv: Multipla frakturer på kotsenben

Men går det inte att operera eller nånting?? Verkligen jättetråkigt då hästen ser jättefin ut...

Det är för många bitar för att kunna ta bort och för många för att kunna skruva ihop. Multi fragmentering = Många bitar.

Oj.vad tråkigt när jag läser detta..Min 4-åring står nu hemma och väntar på att få komma iväg till Skara pga misstänkt kotsenbenfraktur/fissur.Typiskt att det är helg.Ringde dit efter distr.vet var här igår fredag,men på Skara sa de att de inte gör ngt i helgen ändå,det blir till att vänta.Han är en görfin häst som jag hoppats mkt på och ev att sälja till ngn duktig,men nu kanske det går åt pepparn.Jobbigt att vänta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: ponny
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
2 028
Senast: Noxos
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: hamilton1
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
512
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka