Munkpeppar mot PMS besvär?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare malört
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 688
M

malört

Har ett sto som är grinig vid brunst och undrar om munkpeppar kan hjälpa.
Nån som provat?? Finns det biverkningar??

Kan fungera och inte fungera. På min häst fungerade det utmärkt. Men det är som med alla individer...en del saker fungerar på den ena, men inte på den andra. Du får testa dig fram. Ungefär som med oss människor, min huvudvärk botas av alvedon, men inte på min syrra...o.s.v...

kan även hjälpa me homeopati! :idea:
kan inte rekommendera något bestämt medel, man måste bedöma hästen som helhet i sånna fall, men kontakta en häst/djurhomeopat nära dig! :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
885
Senast: Leeelot
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
718
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka