munkpeppar till hingstig valack

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare angelhorse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 065
A

angelhorse

är det nån som har erfarenhet av att ge munk peppar till hingstig
valack ,min unghäst har blivit hingst(tror han) och vallar ston ,jagar bort kompisen och vill inte lämna flocken,(tror dom dör om han inte vaktar) så nu ska jag prova munkpeppar...hur funkar det ,tar det lång tid osv , tacksam för svar :bow::bow:

Sv: munkpeppar till hingstig valack

På min funkade det inte tyvärr.... men man har ju läst om flera som fått goda resultat.

En kompis till mej provade med ett gott resultat. Tog inte lång tid innan det började verka.Hon hade samma problem med sin gamla vallack. Han föste runt stona och inga fick gå ifrån hans flock och ingen fick komma dit.

På min funkade det inte tyvärr.... men man har ju läst om flera som fått goda resultat.

vad gjorde du i stället??? jag förstår nu varför inackorderings stall
vill ha ston och valackar för sig,det är tydligen värst vår/försommar
när hormonerna hoppar på både ston och valackarna.:bow::bow:

Liknande trådar

Hästhantering Hej buke, jag skulle behöva era samlade erfarenheter av att ha blandflock, dvs med alla kön i samma flock. Jag har två dräktiga ston, en... 2
Svar
28
· Visningar
3 610
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 836
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux... 2
Svar
27
· Visningar
5 459
Senast: MattiZ
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 093
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka