Munkpeppar.

E

ecssory

Har ett sto som dels är kostant brunstig samt blir ett monster under brunst.

Har hört att munkpeppar skall fungera.

Nu undrar jag, någon som VET att detta faktiskt inte är humbug?
 
Absolut fungerande, både på 'överbrunstiga märrar och dito hingstar'!!!
Det tar ca 2 - 3 veckor innan full verkan sker, så ge inte upp! Jag hade 'kornformen'.. de spottade ut den (finns flytande också), så jag använde en gammal kaffekvarn & malde kornen samt blandade med filmjölk o gav direkt i munnen en gång per dag med en 50 ml spruta (skar upp ett stort hål i botten, annars packade allt ihop sig!), funkade alldeles utmärkt :D!!

Mvh
Bia
 
Ärligen skulle jag nog satsa mer på tex Hilton Regulate som även innehåller munkpeppar, orsaken är din beskrivning som antagligen är en obalans i hormonerna. Regulate har en hormonstabiliserande effekt, munkpeppar fungerar på översexualitet.
 
TAck för att ni svarade.
Vad är det för doser vi pratar om, måste ju veta hur mycket jag ska beställa?
 
Munkpeppar skall ges i en kur om 30 dagar, regulate ges dagligen i fodret ca ½-1 dl. Det hänger lite på hur stor hästen är, tänk också på att brunsten normalt avtar denna årstid och bör även förvinna.

Om den inte gör det, tror jag att du skall be en vetrinär titta på din häst också.
 
jag har prövat örten Stroppy Mare och det fungerade fint på mitt sto som var i obalans under brunsten men jag har hört att Hilton Regulate också är bra.
 
Var köper man munkpeppar??? Finns det via internet eller hälsokost??

Min väninna har en valack som blir helt tokig när hennes sto brunstar. Stoet brunstar i sin tur extra länge eftersom valacken hela tiden uppvaktar henne.

Hon är i akut behov av munkpeppar som jag ser det!
 
Ja jag har aldrig vara med om något liknande.
Hon är nog översexuell.

Har idagarna flyttat henne till en hage utan flitigt uppvaktande kavaljerer, nu får hon hålla till godo med ett 16-årigt sto.

Gissa om hon är deppig.
 
En anledning till att ett sto brunstar hela tiden kan vara att hon har cystor på äggstockar/äggledare. Vi hade ett sto som hade liknande symptom och henne gjorde vi ett ultraljud på. Tur nog hade hon inga cystor, men det kan vara värt att tänka på!!!
 
Du har rätt men jag är "ganska" övertygad om att hon är frisk.
Tror jag hittat en av de få hästar som mår bäst att gå i hage med samkönade, i alla fall vissa perioder/år.
Hon har gått med sto i två dagar och har lugnat ned sig betydligt redan.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
2 626
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Jag har vissa månader grav PMDS, upp till 10 dagar av att vara supertrött, tokdeprimerad och allmänt irriterad på allt, med lite...
Svar
4
· Visningar
576
Senast: McFlurry
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 058
Hästvård Frågar åt en stallkompis. Hon har ett äldre sto på 22. För 7 veckor sen kom ett annat sto hon träffat för några år sen. De har inte gått...
2
Svar
31
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp