Muppen fick valp!

muppia

Trådstartare
:love:

Har för tillfället bara en bra bild, min kompis tog den i måndags.

Vi hämtade honom igår kväll, får jag lov att presentera vår hund Masi "Knasen"! Masi betyder Knasen på finska (seriefigur)
Han är en långhårig collie, född 7 dec -09

PICT0051.JPG

Hoppas bilden funkar. Annars riskerar ni bildbomb (:angel:) när vi köpt systemkamera, ja jag har övertalat sambon att inte köpa ny soffa och istället satsa på systemkamera så jag även kan ta fina snöbilder med min häst.

Men visst är han bedårande söt :love:

Sambon fick rasta honom kl 3 inatt då han vaknade och pep till :love:
Sen gick jag upp kl 6 och han vaknade då med så då blev det kissestund.
Kl kvart i sju fick han frukost och sen var det kissepaus igen.
Sen lite lek och så somnade han på sin favoritleksak som är en kattleksak :D :love:
Tänkte han ska få gå ut och kissa och äta lite mer av sin frukost.

Nu hoppas jag att han sover en bra stund till. Sambon sover och jag är uppe och glad. Hittills har han kissat inne en gång och det var bara för jag och sambon inte såg att han ställde sig så vi hann inte ta upp honom och ta ut honom. Ingen olycka inatt, sista kissepaus runt halv tolv tror jag det var.

Vår första hund och jag hoppas allt går som smort :banana:

Sv: Muppen fick valp!

:D

Du får blunda... :D
Han gillar o bita på ens fötter den odågan :eek:

Snart dags för dagens 4e kisserunda. den 5e om man räknar med nattens kisserunda. :D

Delvis kl

Andra olyckan när husse vaknade och skulle leka och Knasen hann inte kissa emellan så han kissade... :D

Framtidsplaner är inte bestämda, vi får se vad han är för någon krabat. Men agility ska vi absolut testa och sen är jag intresserad av bruksgrenarna också.

Oj!! En collie!! Trodde det var en aktiv brukshund du tänkte skaffa?

Söt liten lurvas i all fall! ;)

/Swat

Åh vilken söt liten krabat!:love:

Kanon att ni rastar honom ofta, då kommer han snart att bli rumsren :)

Lycka till i framtiden

Vilken vackring - Har också haft Collie som togs bort för snart fyra år sedan pga åldersskäl och dåliga ben! Han vart 13 år. Åtta veckor sedan idag fick jag ta bort min rottweilertik av samma orsaker, hon vart 14 år.

Nu har jag i alla fall tingat en liten Chihuahua - En korthårig black and tan tik som nyss öppnat ögonen och kommer till oss i månadsskiftet mars/april! Blir spännande och roligt att ha något att se fram emot.

Lycka till med valpisen!

Jo, tanken finns ännu kvar, collie räknas som brukshund av SBK och kenneln som vår kompis skulle ta hem valpar från hade valpar kvar så hon tjatade på oss lite. Okey tänkte vi och kollade lite bilder. Vi blev kära i honom direkt :D Så hon tog hem honom åt oss, vi tog alltså hem en valp osedd.

Man kan ju ha 2 hundar :idea: Om det nu skulle vara något som skulle fattas med honom. Hörde att hans tyska släktingar tränades i skydd! Så jag hyser litet hopp om mycket kamplust och föremålsintresse av honom, jag får fostra honom till att gilla att leka dragkamp. Har redan märkt att han älskar att dra en i byxbenen :rofl:
Mamman hade bra MH också, mkt lekfullhet i henne. Pappan är tysk.

Åh vilken söt liten krabat!:love:

Kanon att ni rastar honom ofta, då kommer han snart att bli rumsren :)

Lycka till i framtiden

Just nu ligger han på rygg o sover riktigt djupt, sprattlar i hans ben :rofl: :love:
Det är så skönt och lugnt när han sover ;)

Nån bekant sa att man inte skulle rasta hunden så ofta utan lära den hålla sig en stund innan man släpper ut den :crazy: Min tanke var att han bara är bebis, han får kissa så ofta han behöver utan att hålla i sig, vi får se till att hinna få ut honom innan han kissar på golvet alt lyfta honom och bära ut.

Hon menade att annars skulle valpen inte lära sig vad som är vitsen med att kissa o baja ute :confused: Jag tycker att den delen kommer senare, idag ska han bara få vara bebis, äta, leka och sova med många små kissepauser däremellan.

Det blir nog bra med honom!

Nån bekant sa att man inte skulle rasta hunden så ofta utan lära den hålla sig en stund innan man släpper ut den :crazy:

Hon menade att annars skulle valpen inte lära sig vad som är vitsen med att kissa o baja ute :confused:

Valpar är bebisar. De kan inte hålla sig hur gärna de än vill för de har inte den funktionen än.
Bra att du inte lyssnar på sådana konstiga saker.

Du har helt rätt- så små valpar kan inte ens hålla sig. Är ni inte ute ofta kommer det inte resultera i att han håller sig längre utan bara att ni får mer att torka inne.

Oj!! En collie!! Trodde det var en aktiv brukshund du tänkte skaffa?

Söt liten lurvas i all fall! ;)

/Swat

Då är det väl utmärkt at hon skaffade en collie ;).

Skämt åsido och ingen colliedebatt, det kan säkert bli en jättetrevlig hund vad ni än gör med den TS! Supersöt är den! :love:

Nån bekant sa att man inte skulle rasta hunden så ofta utan lära den hålla sig en stund innan man släpper ut den
Lyssna inte!
En valp ska ut efter sömn, mat och lek, annars blir det "olyckor" ;)

Ja men precis.

Hittills bara 2 olyckor, peppar peppar.
Sambon gick ut med honom när han gick upp så kunde jag sova ut, han tröttade ut lillen lite med lek innan han åkte till jobbet så han somnade om. Jag vaknade halv åtta, känns skönt.

Han är väldigt livfull den lille krabaten :love: Full rulle när han är vaken :D
Jag har lyckats gå o bli sjuk över natten till igår så jag är helt off och blir nästan överlycklig när han sover :rofl:

Igår var han jättetrött och gnällig när vi varit ute, han fick träffa en leonbergerblandning som var jättestor, nästan 50 kg tung och de lekte hit och dit och hade jätteroligt :D Han var lite kaxig också och siktade på frambenen ;) :p

Idag är planerna att ta honom till stallet så han får träffa hästarna på håll. Min häst kan han komma närmare då hon är jättesnäll (en kattunge hade försökt klättra på hennes svans utan att hon blinkat och är van med små hundar)

Det är mycket som han behöver vänja sig vid, stanmiljö och stallmiljö, åka lastbil (så han kan åka med sambon när jag inte kan ta honom själv), åka bil, alla olika djur. Han är rädd för min kanin för tillfället men ser katten som en leksak.

Och sen kom jag på, jag behöver lite idéer och tips på hur jag kan leka med valpen? Vi drar lite i strumpor, han älskar kattleksaken där jag inte ens kan vara delaktig i leken (:D) och en gummigris som grymtar. Pipleksaker verkar han bli osäker på, hur kan jag få honom att förstå att det inte gör något att bita i det som piper? Jag vill ju att han ska bli van vid massa ljud redan nu med tanke på att collies tenderar vara ljudkänsliga.
Han biter i mig också, det får han göra för det är ju vad valpar gör men jag ylar till om han biter för hårt och då pausar han direkt för att börja om leken. Har läst lite böcker men har ändå idétorka.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 176
Senast: Nominous
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag... 2
Svar
32
· Visningar
8 222
Övr. Katt Igår em när jag kom hem från jobbet kom bara ena kissen hem. Jag ropade på den andra, men hon dök aldrig upp. Blev lite konfunderad, men...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: cirkus
·
Övr. Hund För oss har det alltid varit självklart att hundarna ska sova i sovrummet (och den lilla cockern sover t o m i sängen, medan springern...
Svar
18
· Visningar
9 346
Senast: Diplomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka