Muppen fick valp!

Sv: Muppen fick valp!

Lite nya bilder! (inte helt kompis med vår nya systemkamera ännu...)

bild17.jpg

bild34.jpg

bild43.jpg

Här är han i stallet för första gången :D
bild56.jpg

Lek med brorsan Alfons, en av valparna som vår kompis har :laugh:
bild67.jpg

Och så med en broder till, Monni, som ligger bakom dem, det är hårt att leka ;)
bild71.jpg

Tycker btw att det är väldigt roligt att han har två av sina bröder (hela kullen är ett grabbgäng) här hos vår kompis. Hon ska egentligen bara ha en av dem men har inte kunnat bestämma sig, vi får väl se om hon väljer en av dem eller om hon ändå tar bägge till slut.

Och så lite dragkamp med matte
bild175.jpg

Åh så sööööt han är!!

Klart snyggast utav killgänget :laugh:

De förminskas automatiskt när sidan laddat klart.

Ska tänka på det nästa gång jag laddar upp bilder, det var bara lite snabbt igår eftersom han sov, då passade jag på ;)

*kl*
klippt sönder större frottehanddukar till kamptrasa men undrar om bitarna som ramlar ur den kan vara farliga? Minns att min pappas exsambo hade handdukar som kampleksak och att det fungerade alldeles utmärkt, mkt bättre än sockarna han har nu.
Har precis varit ute och lekt och kissat, lekt inne också. Nu kanske han börjar bli trött, ligger o tuggar på leksakerna själv nu :D

Tyvärr så måste bilderna först laddas upp i full storlek innan dom minskas så sidan blir väldigt "tung",

Jag blir så glad när jag läser i din tråd för du är så mån om din valp, oftast är det trådar som handlar om varför ens valp inte är rumsren när man rastar den 3 ggr om dagen *suck*,

Blir varm i hjärtat för att du hittat en så fin valp och att du tar så väl hand om den :love:

Jo det är ju sant... Jag drabbas ganska rejält jag med, sitter med mobilt internet :D
Nästa gång förminskar jag bilderna innan jag lägger upp :laugh:

Jo men varför ska man tro att en valp ska bli rumsren på en kick, det tar ju tid för den... Liknar hund och häst ganska mycket eftersom mycket i bägge fall är att använda sunt förnuft :laugh:
Som sagt, en sak att förstå att man ska göra sina behov utomhus, annan sak att kunna hålla sig... Jag vill bara han ska förstå att han ska kissa/bajsa ute. Idag har han börjat gå till dörren för att kissa :love: Det hjälper ju mig väldigt mycket!

Han är en kille med mycket humör har vår kompis bekräftat :cool: Jag börjar också känna att han inte är så lätt som alla säger generellt om collies, vi måste ha fått hem en riktig tuffing... :D Battle dog ;)

Skogstrollet, ja han är skitsöt när han inte är olydig ;)

Collies ska ha humör precis som alla andra hundar, så det låter som om du har fått hem alldeles rätt sort. :laugh: Lycka till med honom, vilken sockertopp - han ser riktigt full-i-sjutton ut!

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 171
Senast: Nominous
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag... 2
Svar
32
· Visningar
8 222
Övr. Katt Igår em när jag kom hem från jobbet kom bara ena kissen hem. Jag ropade på den andra, men hon dök aldrig upp. Blev lite konfunderad, men...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: cirkus
·
Övr. Hund För oss har det alltid varit självklart att hundarna ska sova i sovrummet (och den lilla cockern sover t o m i sängen, medan springern...
Svar
18
· Visningar
9 346
Senast: Diplomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka