Bukefalos 28 år!

Mus dött i vägg, lukten

Dana

Trådstartare
Hur lång tid tar det innan lukten av död mus försvinner?

Luktar hemskt i sovrummet, nu en vecka, Varför dör de i sovrummets väggar? Kunde ju dött i det lilla sovrummet där ingen sover eller i något annat rum. Varför i vårt sovrum?

Ucsh, hoppas doften försvinner snart.....
 
Hur lång tid tar det innan lukten av död mus försvinner?

Luktar hemskt i sovrummet, nu en vecka, Varför dör de i sovrummets väggar? Kunde ju dött i det lilla sovrummet där ingen sover eller i något annat rum. Varför i vårt sovrum?

Ucsh, hoppas doften försvinner snart.....

sisådär 6 veckor :eek:
 
Bränn ner huset, är det mest effektiva.

Vårt vardagsrum var obeboeligt några veckor och jag tycker att det fortfarande luktar lite surt ibland. Hände i början av sommaren:meh:
Om hemförsäkringen täcker det så tror jag Anticimex är en bra lösning.
 
5-6 veckor brukade det ta hemma hos morsan! :crazy: Först ska dom ligga och ruttna,sen ska dom torka innan doften försvinner. :yuck:
 
Om det tar så lång tid som 5-6 veckor beror på vädret och hur väggen är uppbyggd. Är det varmt börjar kadavret jäsa och den lukten är inte så mumsig..
Rekommenderar att skaffa någon luktätare, eller ännu hellre, öppna väggen och plocka bort döingen (fast det kan ju bli sjukt dyrt förstås). Lägg luktätaren i väggen om möjligt.

Har själv gjort några luktsaneringar, men då har jag haft möjlighet att hitta kadaver och öppna vägg.
Spontant säger jag att om det luktar så skarpt och så länge är det antingen en råtta eller fågel och förmodligen nära ventilation.
 
Här hemma luktade det hemskt i ett par veckor och sedan inte så farligt. 5-6 veckor innan lukten var helt borta.
 
Ja, vi har märkt på vår hund att han tittar/stirrar på husgaveln där vårt sovrum är. Ute. Känner han doften ute? Så nu ska vi ta fram en stege, i morrn, lysa med ficklampa å se om vi hittar något dött djur där. Finns ett litet hål där att krypa in i, då bygget inte är färdigt.

Måste bara få tag i en bra ficklampa...

Kan hundar känna doft ute från ett djur som dött i väggen? Han har verkligen markerat att något finns där. Stirrat å näsan hans har reagerat. Bara inbillning? Vi får se i morrn....Handskar på.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 455
Senast: manda
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 946
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 580
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp