Musen fungerar inte

S

Skuggabaldur

Helt plötsligt fungerar inte musen på datorn. Det är en optisk mus eller vad man säger. Vi provade med musen jag har till min laptop men den funkade inte heller. Den lyser, men reagerar inte när man försöker använda den.
Finns det nåt enkelt man kan göra själv eller är det bara att ta datorn till verkstan? Min bror har märkt att musen varit långsammare det senaste. Men man tycker ju att det borde vara nåt med datorn/nån kontakt eftersom ingen av musarna funkade...
 
Sv: Musen fungerar inte

Eh... Vilka?:confused:
Är skitdålig på det här med datorer och familjens dator, som detta gäller, vet jag verkligen inte mycket om:o:p.

Är det de i kontrollpanelen du menar?
 
Sv: Musen fungerar inte

Ta bort kulan under och gör rent den.
 
Sv: Musen fungerar inte

Kolla inställningarna i kontrollpanelen, först och främst. Prova att koppla in musen i en annan usb-port också, om möjligt. Den gamla kan vara utsliten, eftersom ingen av mössen funkade. Om det är en trådlös kan det vara batteriet som behöver laddas eller bytas.

Kolla också under den och se till att det är rent; även optiska möss kan få damm som fastnar och segar ner (har hänt mig ett par gånger). Men som sagt tror jag inte att det är fallet, om ni provade med två olika möss och ingen av dem fungerade.

Nejdå, jag har inte alls fipplat för mycket med datorer... :angel:
 
Sv: Musen fungerar inte

Svarar alla:

Nej musen är inte trådlös och vi provade olika usb-uttag utan resultat. Men tro det eller ej så började den fungera helt plötsligt när vi satte igång datorn senare på dan! Förstår mig verkligen inte på datorer! Måste ha varit nån kontakt som satt konstigt...

Men tack för hjälpen iaf - nu vet jag vad jag ska kolla nästa gång den inte funkar:)!
 
Sv: Musen fungerar inte

Min kan ibland få för sig att strejka, men startar jag om datorn så hoppar den igång. Likaså kan den strejka om jag försöker sätta den i en annan usb-port, den vill tydligen ha samma jämt :crazy:
 
Sv: Musen fungerar inte

Starta om är i princip alltid första åtgärden.

Den är så självklar att man förusätter att det gjorts.
 
Sv: Musen fungerar inte

Jo, det gjorde vi. Fast eftersom den startade efter att datorn varit avstängd hela dan sen, kanske det betydde att den behövde en lite längre rast...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 695
Senast: Hazel
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
20 254
Senast: Shaggy
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 306
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp